امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

داستان عبرت‌آموز زلاتان برای سرخابی!

 خبری که به تازگی در رسانه های انگلیسی منتشر شده می تواند به ابعاد فاجعه ای اشاره داشته باشد که در فوتبال ما برای سال های سال است که وجود دارد اما کسی اهمیتی به آن نمی دهد. و شاید خود باشگاه ها هم کوتاهی می کنند که پیگیر مطالبات بحق خود نیستند.

باشگاه لیگ برتری منچستریونایتد در عرض یک هفته ۷۶ میلیون پوند از بابت فروش لباس «زلاتان ابراهیموویچ» درآمد کسب کرده است. این مبلغ به پول رایج مملکت ما معادل است با مبلغ ۳۵۸ میلیارد تومان.

اکنون می پردازیم به فوتبال خودمان که باشگاه ها هنوز بر سر مطالبات خودشان با صدا و سیما به تفاهم نرسیده اند. این در حالی است که برای حوزه سودآوری، فقط حق پخش تلویزیونی نیست که می تواند برای باشگاه ها درآمدزایی داشته باشد. فروش البسه و محصولات یک باشگاه هم درآمدزاست.

می توان ناتوانی باشگاه ها را به گردن صدا و سیما و وزارت ورزش انداخت اما به راستی چگونه می توان از نقش خود باشگاه ها به سادگی گذشت؟ تمام باشگاه های دنیا فروشگاه رسمی برای عرضه محصولات خود دارند؛ از شال و ساق گرفته تا لیوان و توپ باشگاه و پیراهن بازیکنان.

دو باشگاه پرطرفدار ما به فکر برند کردن محصولات خود بوده اند؟  که البته بی ثباتی مدیریتی در این به سامان نرسیدن ایده بی تاثیر نیست  با این حال باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت پذیرد تا نواقص موجود برطرف شود. این دو باشگاه و البته تمام باشگاه های فوتبال ایران باید شرکت تولیدی خود را به ثبت برسانند تا از این طریق برای باشگاه ها درآمدی هنگفت حاصل شود.

می شود تا ابد نشست و گفت دیگران مانع درآمدزایی باشگاه ها هستند اما نمی توان کوتاهی خود باشگاه ها را نادیده گرفت. به هر حال این موضوع قابل طرحی است و می توان  در خصوص آن پیگیر بود.

زلاتان ابراهیموویچ آنقدر برای باشگاه منچستریونایتد درآمدزایی کرده که آنها می خواهند با پول آن «پل پوگبا» را از یوونتوس بخرند.
 
 

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.