امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

2 بازدید برای تجهیز اولین مکتب خانه علوم نجف آباد

2 بازدید برای تجهیز اولین مکتب خانه علوم نجف آباد
مدیران ارشد شهرداری و شورای شهر نجف آباد در راستای تکمیل روند تجهیز خانه تاریخی نوریان به عنوان اولین مکتب خانه علوم این شهر، از موزه علوم و فن آوری و مجموعه دستاوردهای شرکت فن آموز در پارک علم و فن آوری پردیس تهران بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری در این بازدید ها که با حضور محمد مغزی قائم مقام شهردار، آسیابانی رئیس شورای شهر، فردوسی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی و رضایی مدیر روابط عمومی برگزار شد، مسئولان حاضر از نزدیک با جدید ترین تجهیزات و امکانات آموزشی و علمی موجود در این مجموعه ها آشنا شدند تا در آینده ای نزدیک نسبت به انتخاب و تهیه تعدادی از آن ها جهت استقرار در خانه تاریخی نوریان، تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
موزه علوم و فن آوری موسسه ای است پژوهشی که تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری فعالیت خود را آغاز کرده است. ماموریت اصلی این موسسه، بازسازی و معرفی دستاوردهای علمی ملت ایران در دوران قبل و بعد از اسلام در کنار نمایش اصول و تئوری های دانش و فن آوری های روز دنیا می باشد.

تجهیزاتی برای آموزش عَملی عِلم به دانش آموزان
در دومین بخش بازدید مدیران ارشد شهرداری از مراکز علمی مستقر در تهران، دستاورد های متنوع شرکت دانش بنیان «فن آموز» یکی از 160 مجموعه مستقر در پارک علم و فن آوری پردیس تهران که سابقه 28 سال فعالیت در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آموزشی ویژه دانش آموزان و معلمان را دارد، مورد بازدید قرار گرفت.
طی این بازدید نیز جدید ترین دستاوردهای این شرکت که تاکنون پنج برنامه تلویزیونی با عناوینی چون «چیستا»، «دانش نما»، «علم با طعم لذت»،«جزیره دانش» و«شانزده هزار» را جهت نمایش در شبکه های مختلف سیما تولید کرده، از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت تا امکان تصمیم گیری در خصوص تهیه برخی محصولات از بین 140 نمونه تولیدی این شرکت فراهم گردد.
این شرکت که تاکنون 19 پارک علمی را در نقاط مختلف کشور تجهیز و راه اندازی کرده، با داشتن 55 نفر پرسنل تلاش دارد زمینه آموزش آسان، شیرین و به یادماندنی مطالب علمی مختلف را برای دانش آموزان فراهم کند که در همین راستا تاکنون بیش از 2 میلیون نفر نیز از چهار پارک راه اندازی شده در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و کرج بازدید داشته اند.

ارائه تولیدات کاملا ایرانی برای تقویت «ما می توانیم»
فری پور مدیر عامل شرکت فن آموز مهمترین هدف مجموعه تحت مدیریت خود را ارائه آموزش های علمی متداول در نظام آموزشی کشور به شیوه ای لذت بخش و موثر دانست و گفت: « در کنار تلاش صورت گرفته به منظور رعایت زیبایی و کیفیت تولیدات، تاکید ویژه ای نیز بر استفاده از حروف فارسی بر روی تجهیزات و درج عنوان «ساخت ایران» داشته ایم که همین امر بازخوردهای بسیار خوبی در مسیر تقویت باور و اعتماد به نفس دانش آموزان و معلمان به عنوان جامعه هدف اصلی ما داشته است.»
اشاره به برگزاری منظم دوره های آموزشی ویژه معلمان و ثبت بیش از 30 هزار نظر توسط بازدید کنندگان از نمایشگاه این شرکت دیگر مطالبی بود که مدیر عامل فن آموز با تشریح آن ها گفت: «ایده یک سوم تولیدات کاملا داخلی و ابتکاری بوده و در خصوص سایر محصولات نیز که دارای طرح مشابه خارجی هستند در راستای انطباق بر اصول آموزشی کشور و کاهش هزینه های ساخت، طراحی های ویژه ای بر اساس امکانات موجود در کشور صورت می گیرد.»
این مجموعه در کنار تولید محصولاتی ویژه استفاده انفرادی دانش آموزان، برخی تجهیزات را نیز با استحکام بسیار بالاتر ویژه بازدید و استفاده تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان در طول یک روز طراحی و ساخته که از آن ها در پارک های علمی مستقر در نقاط مختلف کشور استفاده می شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.