امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف آباد:

فضای انتخابات نباید سبب تعطیلی خدمت رسانی دولتمردان شود

 
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به هفته دولت و وظایف و عملکرد دولتمردان، گفت: دولتمردان باید از فرصتی که دارند به دور از اختلاف سلیقه ها و نزاعهای جناحی و حزبی تنها هدفشان خدمت به خلق باشد که متاسفانه در این وقت باقی مانده از دولت، مدتی کارهای مردم به خاطر انتخابات تعطیل می شود.
 

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به آغاز هفته دولت، گفت: در این هفته هم باید از شهیدان دولت و هم از عملکرد و روش دولتمردان شهید یاد شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره دولت و وظیفه دولتمردان افزود: رهبر معظم انقلاب در هر دوره ای در عین تذکرات و نصایح به عملکرد دولتمردان، یار و پشتیبان آنها نیز بودند که هر دولتی برخاسته از ملت است و باید در راستای خدمت به ملت کار کنند.

حجت الاسلام حسناتی نزاعها و اخلاف سلیقه در خدمت به مردم را اصلی ترین عامل عقب ماندگی کارکرد دولت ها برشمرد و بیان داشت: دولتمردان باید از فرصتی که دارند به دور از اختلاف سلیقه ها و نزاعهای جناحی و حزبی که خلاف شرع و عقل است، تنها هدفشان خدمت به خلق باشد که متاسفانه در این مدت باقی مانده از دولت، نیمی از آن صرف بحث انتخابات خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر نحوه خدمت رسانی خاطرنشان کرد: گروهی در دستگاه های دولتی خالصانه و گمنام و تنها در جهت خدمت به مردم تلاش می کنند و گروهی بی توجه تنها براساس هوای نفس و خوش آمد حزب ها و جناح ها کار می کنند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد یکی از وظایف اصلی دولتمردان را بحث اقتصادی و معیشتی بیان کرد و افزود: در این شرایط سخت اقتصادی دولتمردان که با استناد به حدیث «الناس علي دين ملوكهم» الگوی مردم هستند و حتی با وجود داشتن اموال شخصی نباید تا زمانی که در مناصب دولتی هستند، زندگی اشرافی داشته و از سطح زندگی عامه مردم بالاتر روند.

وی با تأکید بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و مقابله با حقوقهای نجومی بیان داشت: مسؤولان نظام باید از این گونه ریخت و پاشها و حقوقهای نجومی به شدت مقابله کنند که سبب متلاشی شدن بسیاری از خانواده ها و بدبخت شدن و حتی خودکشی کارگرانی شده است که 10ماه حقوق نگرفته اند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه درباره برنامه ششم توسعه نیز تصریح کرد: دولتمردان در برنامه ششم توسعه استقلال، و مبارزه با دشمنان و زدودن فقر و تبعیض و امور فرهنگی را در رأس امور قرار دهند.

وی با اشاره به ناکام ماندن عملیات تروریستها در داخل کشور در هفته گذشته بیان کرد: دشمنان وقتی در برابر قدرت نظامی ایران خود را ضعیف دیدند، با استفاده از منافقین، آدم کشانی که 17 هزار ترور را در ایران داشته اند، گروه هایی را تشکیل دادند که در ایران ایجاد ناامنی کنند که به لطف الهی و هوشیاری مجموعه های امنیتی، این افراد دستگیر و کشته شدند.

جنگ افروزیهای منطقه، توطئه دشمنان در فراموشی قدس و جنایات صهیونیستها است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به روز جهانی مسجد، و جایگاه و اهمیت مسجد افزود: روز جهانی مسجد که به پیشنهاد ایران در سالروز به آتش کشیده شدن و تجاوز و تعدی به مسجد الاقصی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیست مطرح شد که قبله اول مسلمین که تقدسش در تاریخ و در کلام الهی به آن تأکید شده است.

وی هدف اصلی دشمنان در بسیاری از جنگ افروزیهای منطقه را بر اثر به فراموشی سپرده قدس و فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی جنگ افروزان امروز جهان، به فراموشی سپرده شدن قدس و فلسطین و جنایات صهیونیست در منطقه و جهان است که مسلمانان از بیت المقدس و قبله اول مسلمین غافل شوند و لااقل در روز جهانی مسجد باید توجه ویژه ای به این پایگاه اول مسلمین شود.

احیای کارکردهای مساجد، اصلی ترین راهکار مقابله با فرهنگ غرب و جنگ نرم است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه درباره کارکردهای مسجد نیز افزود: مسجد به عنوان خانه خدا کارکردهای عظیمی دارد و ریشه تشکیل حکومت اسلامی با ساخت مسجد آغاز شد که محور وحدت، علم، انسجام، و مباحث قضایی و سیاسی و آگاهی بخشی در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسجد بهترین و ناب ترین پایگاه تربیت و اخلاص است و از مهمترین راه های مقابله با فرهنگ غرب و نجات از این وضعیت فرهنگی، احیای مساجد و بازگشت به کارکردهای اصلی مسجد با ایجاد کلاس های معارف دین، ورزش، مهدکودک، و کتابخانه است و باید مسجد را به محیطی جذاب برای حضور جوانان تبدیل کنیم تا در دوران جذابیت های مرگبار و کاذب گرفتار نشوند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.