امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت

لغو روادید ایران و عراق نمایانگر روابط دو کشور در بالاترین سطوح است/لغو روادید امنیت کشور را تحت شعاع قرار نمی دهد

 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: وضعیت منطقه هیچ تأثیری در موضوع لغو روادید نداشته و در شرایط کنونی مرزهای جمهوری اسلامی از امنیت و اقتدار بسیار بالایی برخوردار است و قطعا با لغو روادید این امنیت تحت شعاع قرار نمی گیرد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به استقبال و پیشنهاد مقامات عراقی برای لغو روادید میان دو کشور، گفت: روابط سیاسی کشورها وقتی که در حد اعلای خود برسد، موجب لغو روادید میان دو کشور می شود، از این رو طرح پیشنهادات مطروحه نمایانگر این است که روابط ایران و عراق در بالاترین سطوح قرار دارد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آثار مثبت لغو روادید میان ایران و عراق، افزود: این مسئله از لحاظ سیاسی، اقتصادی، روابط دوستانه و همچنین تسهیل در تردد مردم و تجار بسیار تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تعداد ورود اتباع عراقی به داخل کشور بسیار زیاد و قابل توجه است، همچنین ایرانیان نیز به ویژه در ایام زیارتی از جمله اربعین حضور گسترده ای در عراق دارند، از این رو با توجه به حجم بالای رفت وآمدها، لغو روادید به تسهیل این امور کمک شایانی می کند.

ابوترابی افزود: جمهوری اسلامی باید از پیشنهادات مقامات عراقی برای لغو روادید میان ایران و عراق استقبال کند و این موضوع از سوی مقامات کشورمان نیز بارها مطرح شده است، حال با توجه به اینکه رئیس مجلس عراق چنین پیشنهادی را مطرح کرده، ما باید به صورت جدی آن را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره تأثیرگذاری اوضاع امنیتی منطقه در مسئله لغو روادید میان ایران و عراق، گفت: به نظر من وضعیت منطقه هیچ تأثیری در موضوع لغو روادید نداشته و در شرایط کنونی مرزهای جمهوری اسلامی از امنیت و اقتدار بسیار بالایی برخوردار است و قطعا با لغو روادید این امنیت تحت شعاع قرار نمی گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، تصریح کرد: تروریست ها اگر قصد ورود به کشور را داشته باشند، به صورت قاچاق وارد می شوند، از طرف دیگر با توجه به اینکه ایام اربعین حسینی در پیش است، تسهیل رفت و آمد زائران حسینی بسیار مهم و دارای اهمیت است.

دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که نخست وزیر عراق  حیدرالعبادی پیشنهاد لغو روادید میان دو کشور را داشتند، که طرف ایرانی این آمادگی را دارد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.