امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

تبدیل نجف آباد به کارگاه عمرانی فعال+ گزارش تصویری دیدار معاون استاندار

تبدیل نجف آباد به کارگاه عمرانی فعال
معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهری نجف آباد طی چند سال اخیر، عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشته به طوری‌که در حال حاضر علیرغم رکود حاکم بر بیشتر شهرداری‌های کشور، در نجف آباد شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد با سرعت قابل قبول هستیم.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان در حاشیه افتتاح طرح‌های هفته دولت در نجف آباد که با بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری نیز همراه شد، اعلام داشت: « سرعت خوب اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری این شهر از جمله نکات قابل توجه محسوب می‌شود به طوری‌که در سفرهای متعددی که مدیران ارشد استان به این شهر داشته‌اند، بعضاً شاهد افتتاح طرح‌هایی هستیم که چند ماه قبل توسط خود آنان کلنگ زنی شده بود.»
معاون استاندار پیش از بازدید پروژه‌های عمرانی شهرداری نجف آباد نیز، با همراهی کاظمی مدیر کل دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران ارشد شهرستان تعدادی از طرح‌های عمرانی و خدماتی را به مناسبت هفته دولت افتتاح نمود.

تقدیر از آینده‌نگری و مطالعات جامع در پروژه‌های نجف‌آباد
در بازدید‌های این روز طرفه و هیات همراه، پروژه‌های شاخصی مانند بلوار فجر، پارک کوهسار، ساختمان اداری پایانه مسافربری، تقاطع غیر هم‌سطح شهیدان حجتی و میدان میوه و تره‌بار جدید نجف آباد را مورد بازدید قرار داده و در هر کدام از آن‌ها به صورت کامل در جریان اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم در خصوص روند تکمیل طرح‌های مذکور قرار گرفتند.

معاون استاندار اصفهان که در هرکدام از پروژه‌ها جزئیات فنی و اجرایی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد، در پایان این برنامه خاطر نشان کرد: « خوشبختانه در تمامی طرح‌های عمرانی شاخص شهرداری نجف آباد در عین سرعت خوب اجرای پروژه، جوانب مختلف و اصل آینده‌نگری نیز مورد توجه قرار گرفته تا امکان استفاده بهینه شهروندان و مدیریت شهری از زیرساخت‌های ایجاد شده طی بازه زمانی نسبتاً طولانی فراهم گردد.»
هیات عالی‌رتبه استانداری اصفهان را در این بازدید، مدیرانی همچون محمودی معاون استاندار و فرماندار شهرستان، منتظری شهردار، مغزی قائم مقام شهرداری، آسیابانی رئیس کنونی شورای شهر، معاونان فرمانداری، بخشدار مرکزی و تعدادی از اصحاب مطبوعات و رسانه‌ همراهی می‌کردند.

آشنایی با مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی نجف آباد

بلوار فجر:
با توجه به اهمیت ایجاد خطوط کمربندی در شمال و جنوب شهر نجف آباد جهت کاهش بار ترافیکی مرکز این شهر، شهرداری نجف آباد به دنبال اتمام عملیات آزادسازی باقی‌مانده ادامه بلوار فجر به سمت بلوار آیت الله نجف آبادی این شهر با هزینه 20 میلیارد تومانی، از اوایل سال 95 عملیات اجرایی این مسیر 45 متری را آغاز کرده است.
در این بلوار 2 باند کندرو پنج و نیم متری ویژه دسترسی محلی و مسیر دوچرخه سواری، 2 باند تندرو با عرض 9 متر، رفوژ میانی و فضای سبز با عرض چهار متر، 2 پیاده روی چهار متری و دو جوی و جدول با عرض 2 متر در هر کدام از باند های شمالی و جنوبی مسیر پیش بینی شده است.

پارک کوهسار:
با توجه به تجربه موفق پارک 11 هکتاری کوهستان نجف آباد و استقبال بسیار خوب شهروندان از زیرساخت‌های ایجاد شده در آن، شهرداری نجف آباد از اواسط سال گذشته کار احداث پارک 55 هکتاری کوهسار را در شمال این شهر و طی چندین فاز آغاز کرده که قرار است تا پایان 95، اولین فاز آن با مساحتی بالغ بر 10 هکتار افتتاح گردد.
در این پارک علاوه بر پیش بینی امکانات مختلف و متعدد، از مصالح ویژه و مقاوم به شرایط کوهستانی استفاده شده و قرار است در خصوص فضای سبز آن نیز از گونه‌های دارویی خاص استفاده شود تا شهروندان این شهر و ساکنان دیگر نقاط استان امکان استفاده از مجموعه‌ای متفاوت را در تمامی ایام سال داشته باشند.

ساختمان اداری ترمینال مسافربری:
ساختمان پنج طبقه جدید در حال ساخت در ترمینال مسافربری که بزرگترین مجموعه اداری ساخته شده توسط شهرداری محسوب می گردد نیز از دیگر پروژه های شاخصی است که عمده بودجه مورد نیاز آن از محل اعتبارات عمرانی دفتر مقام معظم رهبری تامین شده و با تکمیل آن تمامی مجموعه های مرتبط با حمل و نقل مانند اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه ها، مدیریت ریل باس، پایش تصویری و واحد ترافیک شهرداری در محل مذکور تجمیع خواهند شد.
در این مجموعه 5 هزار متر مربعی که مراحل نازک‌کاری خود را پشت سر می‌گذارد، زیرساخت های ویژه‌ای همچون اولین گالری هنری شهر نجف آباد، فضای اداری و چندین سوئیت ویژه مهمانان و مسافران نیز در نظر گرفته شده است.

تقاطع غیر‌هم‌سطح شهیدان حجتی:
تقاطع کمربندی جنوب نجف آباد با مسیر ورودی فولادشهر، میدان شهیدان حجتی را به یکی از پرتردد ترین و حادثه‌خیرترین نقاط غرب استان اصفهان تبدیل کرده که در همین راستا شهرداری نجف آباد با اختصاص بودجه بیش از 12 میلیارد تومانی، کار احداث یک تقاطع غیر هم‌سطح را در این نقطه شروع کرده است.
از ویژگی‌های خاص این پروژه که با مشارکت سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان اصفهان در حال اجراست، می‌توان به فعالیت همزمان در 4 نقطه پروژه بدون ایجاد کمترین محدودیت ترافیکی برای خودروهای عبوری از این نقطه اشاره کرد.

میدان میوه و تره‌بار جدید نجف آباد:
با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن زیرساخت‌های موجود در بنگاه میوه و تره‌بار فعلی نجف آباد، ساخت مجموعه‌ای جدید در در زمینی به مساحت 62 هزار متر مربع و مجموع سرمایه گذاری 60 میلیارد تومانی، با مشارکت بخش خصوصی در نجف آباد شروع شده است.
هر کدام از هفتاد و یک غرفه طراحی شده این پروژه مشارکتی بزرگ، نزدیک به 2 برابر چهل و پنج غرفه میدان میوه و تره بار فعلی مساحت داشته و زمین، انجام مراحل طراحی، ساخت و ساز و برقراری انشعابات مختلف به عنوان آورده بخش خصوصی و تغییر کاربری محل و صدور مجوزات مورد نیاز هم در قالب آورده شهرداری در تنظیم قرارداد مربوطه مورد توجه قرار گرفته اند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.