امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

جلسه ریل باس با حضور نماینده شهرستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، پنجشنبه 29 مهرماه مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد میزبان جلسه ریل باس در دفتر خویش بود.

در این جلسه که ابوترابی نماینده مردم شهرستانهای نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ،مغزی قائم مقام شهردار، احمدی معاون شهرسازی ، جمعی از مدیران شهری و سرمایه گزاران پروژه نیز حضور داشتند، پیرامون روند پروژه بحث و تبادل نظر شد .

این طرح با مشارکت 50 درصدی اداره کل راه آهن استان اصفهان و بخش خصوصی و همکاری شهرداری های واقع در مسیر، اجرا خواهد شد.
 مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد، برآورد هزینه برای اجرای این پروژه را 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای این پروژه در جهت امنیت و آرامش مردم و کاهش هزینه ها، تصادف ها و آلودگی های زیست محیطی است.
وی به جایگزینی طرح ریل باس به جای قطار بین شهری در این طرح اشاره کرد و افزود: تمام تجهیزات و وسایل ریل باس در داخل کشور تولید می شود و هزینه تامین تجهیزات و زیر ساخت های مورد نیاز آن نیز بسیار با صرفه تر از قطار بین شهری است.
قطارهای ریل باس بدون نیاز به لوکوموتیو و بصورت خودکشش است و از این وسیله برای حمل و نقل در مسیرهای کوتاه و حومه شهرهای بزرگ استفاده می شود.
شهردار نجف آباد، اختصاص 15 هکتار از زمین های دانشگاه آزاد نجف آباد به ایستگاه اصلی طرح ریل باس نجف آباد - اصفهان را از امتیازهای این طرح دانست و گفت: با توجه به حضور بیش از 25 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد نجف آباد، برقراری یک خط مستقیم ارتباطی بین مرکز استان و این دانشگاه، رونق هر چه بیشتر شهرستان نجف آباد در بخش های علمی و دانشگاهی را فراهم می کند.
به گفته وی ، براساس قراردادی که نیمه دوم سال 94 منعقد شد، اداره کل راه آهن استان اصفهان وظیفه ساخت ریل و تامین واگن های مورد نیاز این طرح را عهده دار شده است و بخش خصوصی نیز در ازای اجرای سایر زیر ساخت های این طرح از جمله ایستگاه های واقع در مسیر و سازه های زیرگذر و روگذر از مجوز ساخت و بهره برداری از برخی مجموعه های تجاری و اداری طرح یاد شده بهره مند می شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
۱ دیدگاه
 
ro
عزیزالهی | ۷ سال پیش
از جناب شهردار ونماینده محترم شهرستان تشکر می کنیم به خاطر تلاشی که برای ساخت ریل باس انجام می دهند واقعا باعث پیشر فت شهر مان می شود ممنون از زحمت ایشان
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.