امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، خطیب جمعه نجف آباد:

هدف دشمن از جنگ های خاورمیانه، خاموش کردن نور انقلاب است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی هایی که در سوریه، عراق و یمن به وجود آمده است، گفت: تجزیه کشورها، ایجاد جنگ میان شیعه و سنی، به راه انداختن جنگ‌های نیابتی و حضور مستقیم نیروهایشان در منطقه، توطئه‌هایی است که دشمن تنها و تنها برای خاموش کردن نور انقلاب که در سراسر جهان شعله‌ور شده، به راه انداخته است.
 

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، بصیرت، مقاومت و صبر را درس‌های مهم قیام عاشورا بیان کرد و گفت: تکلیف امروز ما پیروی از درس‌های نهضت عاشورا در برابر یزیدیان زمان است.

وی به تحولات منطقه و شکست یزیدیان زمان اشاره کرد و افزود: امروز منطقه خاورمیانه از یزدیانی که حسینیان مظلوم را به خاک و خون می‌کشند، پر شده است و کار اصلی ما در این جبهه بصیرت در جهت گم نکردن پرچم عدالت و آزادی‌خواهی است و همه دشمنی‌های یزدیان عالم با این پرچم است.

حجت‌الاسلام حسناتی به ابعاد مهم مستکبرین برای حمله به منطقه اشاره کرد و بیان داشت: تجزیه کشورها، ایجاد جنگ میان شیعه و سنی، به راه انداختن جنگ‌های نیابتی و حضور مستقیم نیروهایشان در منطقه، توطئه‌هایی است که دشمن تنها و تنها برای خاموش کردن نور انقلاب که در سراسر جهان شعله‌ور شده، به راه انداخته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها نور انقلاب است که سبب استقامت مظلومان و آزادی خواهان جهان در برابر مستکبران شده که نمونه آن را در سوریه شاهد هستیم که به لطف خدا به جایی رسیدند که دیگر ابرقدرت‌های جهان نمی‌توانند سخنی از پیش‌شرط بزنند و مجبور به پذیرش همان راهکاری هستند که جمهوری اسلامی در آغاز این حملات گفت.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی درباره سوریه فقط یک حرف زد که چرا کشور را نابود می‌کنید و به هم می‌ریزید که یک دولت را ساقط کنید، اگر شما دم از آزادی می‌زنید، انتخابات آزاد برپا کنید تا مردم خود انتخاب کنند و امروز دشمن به همین نقطه رسیده که تنها در سوریه متحمل هزینه‌های گزاف شده و هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

وی به تحولات عراق و تصرف آخرین پایگاه داعش در موصل اشاره کرد و گفت: دشمن در عراق به دنبال تجزیه و به جان هم انداختن قومیت‌ها بود که به لطف خدا اتحادی که امروز در قالب حشد الشعبی شاهد هستیم از همه تیم‌ها هستند، عشایر، کردها و حتی بیش از 20 هزار نفر از اهل سنت در آن حضور دارند و حتی جوسازی‌های ترکیه بر علیه شیعه نیز مانع از حضور اهل سنت در مقابله با داعش نشد.

حجت‌الاسلام حسناتی درباره حوادث یمن نیز بیان کرد: دشمن در طول جنگ‌های خاورمیانه ثابت کرده که هر کجا کم بیاورد دم از آتش‌بس می‌زند تا راهی برای تقویت تروریست‌ها داشته باشد و باید بدانند که ریشه مقاومت مظلومان عالم انقلاب ایران است و هیچ‌گاه در برابر این مقاومت پیروز نخواهند شد.

وی در ادامه درباره وضعیت اقتصادی و مسؤولیت سنگین دولت در این ماه‌های آخر کار افزود: امروز وظیفه اصلی دولت، در زمینه وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال است و باید بدانند که تا آخرین لحظات حضور در کابینه دولت در برابر این ملت مسؤول هستند و مردم خدمات دولت را همان‌گونه که در زمینه امنیت شاهد هستیم، به خوبی درک می‌کنند و قدرشناس هستند.

آمریکا با این فضای انتخاباتش باید از بشریت شرم کند

امام‌جمعه نجف‌آباد به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: با این ابلاغات والای رهبری باید افتخار کنیم که برای سلامت و استحکام انتخابات چنین سیاست‌هایی بیان کردند و بشریت شرم دارد از کشوری که خود را قدرت اول جهان می‌داند و در آستانه انتخابات ریاست جمهوریش جز لجن پراکنی، زشتی و فحاشی چیز به جهان نشان نمی‌دهد.

وی روش دشمن در برابر تعهداتش را همانند قانون کاپیتولاسیون در قبل از انقلاب برشمرد و افزود: امروز همان دشمن، همان دشمن است که هیچ‌گاه بر عهد و پیمانش وفادار نیست و خودشان را برتر از عالم می‌دانند و در مقابلشان باید فقط ایستاد و امروز که به لطف خدا در اوج هستیم، باید شاخ این ابرقدرت‌ها را بشکنیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.