امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف آباد:

حفظ امنیت اسرائیل در منطقه، هدف آمریکا از جنایات خاورمیانه است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به پیروزی های اخیر مردم عراق، سوریه و جنگ افروزی های آمریکا و هم پیمانانش در منطقه، گفت: ملت ایران نه با مردم آمریکا بلکه با نظام فاسد آمریکا مخالف هستند که جنایاتش نه تنها علیه ملت ایران بلکه امروز کل خاورمیانه را در بر گرفته و تنها هدف حفظ امنیت صهیونیست در منطقه است.
 

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، جنگ امروز را نبرد بر سر دین و بی دینی بیان کرد و گفت: همان گونه که سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا دشمنانش را عبیدالدنیا معرفی کرد، امروز نیز داستان همین گونه است.

وی با اشاره به اینکه همه نبردها در طول تاریخ بر سر دین بوده است، افزود: وجود دین در پایه های هر نظامی یعنی عدالت، عزت، شرافت و کرامت انسانی، جلوگیری از ظلم و ظالم و جهل و جهالت است و دنیاخواهان دشمنان همیشگی و مقابل دین و دینداری بودند که حتی برای حفظ دنیاشان با انبیای خدا جنگیدند و یا به خیال خودشان آنها را همسیر اهدافشان کردند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با طرح این سؤال که چرا ما با آمریکا مبارزه می کنیم، خاطرنشان کرد: مبارزه با آمریکا به معنی مبارزه با مردم آمریکا که خودشان نیز اسیر چنگال یک عده مغزهای الکی شده اند، نیست، بلکه ما با این نظام فاسد ظالم مخالفیم که جنایاتش نه تنها علیه ملت ما که امروز کل خاورمیانه را در بر گرفته و تنها هدفش امنیت صهیونیست در منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: کشور سعودی در این نبردهای خاورمیانه چنان خودش را هم پیمانان دشمنان اسلام نشان داد که امروز با مشکل اقتصادی و ورشکستگی مواجه شده و عمده پول نفت مسلمانان را در اختیار مزدوران مفسد قرار می دهد که مورد لعن اهل بیت(ع) است.

حضور فکری، معنوی و اخلاقی در میدان عمل مهمترین پیام عاشورا است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد به پیروزی های اخیر در مبارزه با داعش اشاره کرد و بیان داشت: این روزها دوران سختی برای دشمنانی است که هدفشان تفرقه میان شیعه و سنی بود که امروز به برکت همین اتحاد کار داعش رو به پایان است و این پیروزی ها تنها در سایه وحدت و عزت ملت مسلمان عراق، سوریه و بحرین حاصل خواهد شد.

 وی هم چنین با اشاره به حرکت عظیم راهپیمایی اربعین نیز افزود: ثابت قدم ماندن و حفظ قیام سیدالشهدا، یک نمونه اش حضور در اربعین و همراهی با کاروان کربلا است، ولی این تنها کافی نیست و مهمتر از آن حضور فکری، معنوی و اخلاقی در میدان عاشورا است که راه را گم نکنیم.

مسؤولان باید جدی تر و با قوانین محکم تر جلوی مفاسد اقتصادی را بگیرند

امام جمعه نجف آباد در ادامه خطبه ها با تذکر نسبت به توجه جدی تر قوا نسبت به مفاسد اقتصادی تأکید کرد و افزود: مسؤولان باید در این زمینه جدی تر عمل کنند که نمونه آن فساد اقتصادی 8هزار میلیارد تومانی در صندوق فرهنگیان است که اگر قوانین محکم تر عمل می شد و قوه قضاییه با جدیت برخورد می کرد، نباید شاهد چنین مفاسدی در دستگاه نظام اقتصادی کشور اسلامی باشیم و مسؤولان باید جدی تر شرایط زمان و موقعیت کشور را درک کنند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خطبه ها با اشاره به مناسبت های هفته افزود: تبعید حضرت امام، شهادت جمعی از دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، از عظمت های بی مانند ملتی است که برای رسیدن به اهدافش هستی خود را تقدیم می کند.

وی هم چنین به شهادت اولین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی اشاره کرد و بیان داشت: از شهادت یک نوجوان 13ساله تا شهادت یک پیرمرد برای ما پیام دارد که حیات این است که برای دینش آنقدر ارزش قائل باشد که هستی خودش را تقدیم کند که این انقلاب در طول حیاتش به خصوص در دوران 8ساله دفاع مقدس کم از این شهدا ندیده است.

امام جمعه نجف آباد به یکی از آسیب های امروز جامعه وجود عرفان های کاذب اشاره کرد و بیان داشت: یکی از توطئه های دشمن برای انحراف نسل جوان از مبانی اعتقادی ایجاد عرفان کاذب از جمله عرفان حلقه است که در روزهای اخیر گروهی از شاگردان یکی از سردسته های این گروه ها که در سال 90دستگیر شده است، تجمع کرده اند و تنها باید در این مسیر بصیرت و اعتقاد خود را بالا ببریم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.