امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

خبرنویسان نجف آباد در دوره خبرنویسی

اولین کارگاه خبرنویسی با حضور هادی زمانی کارشناس ارشد خبرنگاری و فعالین و علاقه مندان حوزه رسانه و خبر به میزبانی فرهنگسرای خارون برگزار گردید.


این دوره رأس ساعت 8صبح 20 آبانماه با گذری بر سطوح ارتباط آغاز گردید و راهکارها و مهارتهای مورد نیاز مانند سوژه یابی، خوب گوش دادن و خوب پرسیدن و اجزای آنها تشریح گردید.
موضوعاتی مانند مطالعه مکرر، فن مشاهده، طبقه بندی دانش و فرهنگ از دیگر موضوعاتی بودند که به کمک نظریه های اندیشمندان مورد صحبت و نقد واقع شدند.
در ادامه این دوره محدودیتهای 7 گانه قانونی روزنامه نگاران ، ارزشهای خبری هفت گانه دکتر وارد مورد نقد و بررسی واقع شدند و پس از آن ویژگیهای خبر شامل: که، کی، کجا، چه، چرا، چگونه، چی بصورت تئوری و عملی با خبرنویسان تمرین گردید و خبر خوب به چهار دسته تیتر، لید ، متن و عکس از دیگر اشارات استاد این دوره بود.
تدریس سبکهای خبر در سه دسته ی: سبک پایه (هرم ، هرم وارونه، تلفیقی) سبک میانی ( پایان شگفت انگیز، دایره ای ) و سبک مدرن ( ساعت شنی، گیلاس، وال استریت ژورنال و رویتر ) بهمراه کار عملی ومشاهده و استماع نمونه کارهای اساتید این سبکها و پس از آن رفع اشکال پایان بخش مطالب آموزشی این دوره بود.
این دوره خبر نویسی به اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد در پاسخ به درخواستهای فعالین و علاقه مندان این حوزه برگزار گردید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.