امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف‌آباد:

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین وظیفه دولت در ماه‌های پایانی است

حجت‌الاسلام حسناتی مهم‌ترین اقدام دولت در ماه‌های باقی‌مانده را عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: نه‌تنها دولت در مدت باقی‌مانده بلکه سران هر سه قوه باید در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در تمام ابعادش به میدان بیایند که امروز این مسأله از جنگ و نبرد نظامی دوران هشت ساله مهم‌‌تر است.
 

 حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی و اهمیت پیاده‌روی اربعین، گفت: کاروان اسراء اهل‌بیت زنده جاوید هستند و بشریت را زنده می‌کنند.

وی با بیان اینکه این گونه حرکت‌های عظیم حسینی هیچ‌گاه سبب دل‌مردگی نمی‌شود، افزود: عزاداری همراه بامعرفت است که مورد قبول دین است و در این حرکت عظیم اربعین نباید هدف را گم کنیم.

حجت‌الاسلام حسناتی پیاده‌روی اربعین را تغییردهنده مسیر تاریخ برشمرد و بیان داشت: دو هدف در پیاده‌روی اربعین باید مورد دقت عزاداران قرار گیرد، یکی تهذیب نفس و دیگر یعلمهم الکتاب و علم و عمل دو چیزی است که معاد انسان به آن بستگی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: همان‌گونه که در سال 61 مسیر تاریخ در پرتو عاشورا تغییر کرد، در آخرالزمان نیز ابعاد قیام عاشورا که نمونه عینی‌اش پیاده‌روی خودجوش و مردمی اربعین است، مسیر تاریخ را عوض خواهد کرد و زائران کسب معرفت و رعایت قوانین را سرلوحه این حرکت عظیم قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد مهم‌ترین اقدام دولت در ماه‌های باقی‌مانده را عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: نه‌تنها دولت در مدت باقی‌مانده بلکه سران هر سه قوه باید در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در تمام ابعادش به میدان بیایند که امروز این مسأله از جنگ و نبرد نظامی دوران هشت ساله مهمتر است.

وی با اشاره به شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا علیه ایران، خاطرنشان کرد: اینکه علناً دشمن در تریبون انتخاباتی درباره آینده برجام سخن بگوید، باید تمام آنانی که به دنبال ارتباط با آمریکا هستند، فهمیده باشند که نباید طمع به دشمن کرد که طبق روایات طمع بردگی دائمی و ذلت است.

اعترافات نامزدهای انتخابات آمریکا، چشم طمع و تکیه به آمریکا را کور کرد

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه به ابعاد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا، حقیقت سردمداران این کشور را به جهانیان نشان داد که خود این دو نامزد افزون بر بددهنی‌ها و زشت‌گویی‌هایی که نسبت به یکدیگر بیان کردند، وضعیت اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی اسف‌بار آمریکا را نیز بیان داشتند.

وی ادامه داد: 40 ترلیون قرض آمریکا به دیگر کشورها، 800 میلیارد دلار کسری بودجه دولت در سال گذشته، 32 هزار نفر کشته بر اثر مسائل اخلاقی، آمار بالای فقر و فحشاء و جنگ‌افروزی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور دنیا است که خودشان اقرار کردند آن‌وقت چگونه بعضی‌ها انتظار دارند ما به چنین دولتی در رفع مشکلاتمان تکیه کنیم.

امام‌جمعه نجف‌آباد به یکی از سخنان ترامپ، در قبل از انتخاب شدنش درباره برجام اشاره کرد و افزود: نباید در قضیه برجام کلاه سرمان برود، برجام برای آنها همه‌اش بازی است تا جایی پیش می‌روند که به نفعشان باشد و زمانی که باید به تعهداتشان عمل کنند، عقب‌نشینی می‌کنند همان‌گونه که ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در دوران انتخابات از پاره کردن برجام بعد از انتخاب شدنش گفته بود.

وی درباره مناسبت‌های هفته آینده، به رحلت علامه طباطبایی و روز کتابداری و کتاب‌خوانی اشاره کرد و بیان داشت: جامعه امروز نیاز به اندیشه های افرادی چون علامه طباطبایی دارد و چه زیبا که این روز به نام روز کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده و کشوری که اهل مطالعه است کلاه سرش نمی‌رود و سعی کنیم بسیاری از فرهنگ‌های گذشته را چون نذر کتاب، کارهای خیریه در جهت ساخت کتابخانه را سرلوحه امور خیریه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام حسناتی در پایان باز به پیاده‌روی اربعین و توطئه‌های دشمن در این زمینه اشاره کرد و تأکید کرد: دشمن برای نابودی این نظام و اسلام از هر فرصتی استفاده می‌کند و با جوشش این حرکت عظیم به دنبال ایجاد تفرقه بین ایران و عراق بود که بعد از هشت سال جنگ، کاری کند که کینه و دشمنی تا ابد باقی بماند ولی سیدالشهداء خواب آنان را آشفت و امروز شاهد هستیم که مردم عراق در مسیرهای مختلف زائران ایرانی را با التماس به منازل خود دعوت می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: این وحدتی که ایجاد شده را قدر بدانیم و امروز یاری حسین، یعنی یاری انقلاب که تمام گرگ‌های عالم برای بلعیدنش دندان تیز کرده‌اند و سعی کنیم اگر نتوانستیم در این حرکت عظیم شرکت کنیم، فضای شهرمان را حسینی کنیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.