امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف آباد:

شجره طیبه بسیج، کشورهای منطقه را از لوث مستبکران آزاد کرد

حجت‌الاسلام حسناتی درباره عظمت بسیج مردمی و نقش آن در منطقه، گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که امام نوید تشکیل یک بسیج میلیونی جهانی برای تشکیل حکومت اسلامی در کل جهان را می‌داد و امروز عظمت بسیج مردمی و ایستادگی در برابر قدرت‌های جهان را در کشورهای عراق، سوریه، یمن شاهد هستیم.
 

 حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به انتخابات آمریکا و سخنان رهبر معظم انقلاب که در دیدار به مردم اصفهان فرمودند، گفت: همان‌گونه که رهبری فرمودند ما نه از این رفت‌وآمدها غمگین می‌شویم و نه خوشحال و دشمن که هر باشد در هر موقعیت و زمانی دشمن است.

وی به ابعاد انتخابات آمریکا اشاره کرد و افزود: چرا باید در عالم چنین افرادی باشند که با وجود تمام مشکلات اقتصادی، سیاسی و اخلاقی که در داخل کشورشان وجود دارد، باز خود را ابرقدرت جهان بدانند و چنگ در کشورهای مستضعف بیندازند و با خون و پول مردم دنیا خودشان را اداره کنند و چنین اتفاقاتی قلب هر آزادی‌خواهی را به درد می‌آورد چه برسد به یک شیعه و مسلمان.

اربعین، هم‌عقیده و عمل شدن در اهداف عاشورا است

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: دشمن هر که باشد، آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا، تا دشمن و مستکبر باید آماده باشیم و با قدرت و وحدت و عزت زمینه پیشرفت و عبور از مشکلات با توان داخلی را فراهم کنیم تا بتوانیم در برابر مستکبرین جهان با تمام قدرت از حقوق خود دفاع کنیم.

وی هم‌چنین به در پیش بودن اربعین حسینی و عظمت اربعین اشاره کرد و بیان داشت: اصل عظمت اربعین، زیارت سیدالشهداء است همان گونه که در سال 61، کاروان آزادگان کربلا که از سفر بیدارگری، روشن گری و انقلابی که عالم را در هم ریخت، به زیارت شهدای کربلا آمدند و این زیارت یعنی ادامه شهادت، پیوند با زیارت شونده در فکر، عقیده و عمل است.

هدف از قیام عاشورا زدودن شبهه علمی و شهوت عملی بشریت بود

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در شرح بخشی از زیارت اربعین ادامه داد: بشر دو مشکل اصلی دارد، شبهه علمی و شهوت عملی که سیدالشهداء هدف از قیامش بیرون آمدن بشریت از نادانی و جهالت علمی و از جهالت عملی است آنانی که یا نمی‌فهمند یا می‌فهمند اما اخلاق و پاکی ندارند و تهذیب نشده‌اند و ای همان رسالت پیامبر اکرم(ص) و تمام انبیاء است.

وی در ادامه بیان داشت: ما به عنوان یک شیعه باید نشانه اربعین را که همانا وحدت و بصیرت است را داشته باشیم و همان‌گونه که در زیارت اربعین آمده است خالصانه عهد ببندیم در زمینه دشمن‌شناسی، تولی و تبری و بصیرت، حسینی‌وار زندگی کنیم.

حضور غیرمسلمانان در راهپیمایی اربعین، اعجاز و آیت الهی در عظمت نور حسین است

حجت‌الاسلام حسناتی هم‌چنین به راهپیمایی اربعین و حضور بی‌مانند غیرمسلمانان در این همایش عظیم، افزود: همان‌گونه که در اخبار آمده بیش از 70 کشور حتی از غیرمسلمانان در این حرکت عظیم شرکت کرده‌اند و اینان آیات الهی و اعجاز است که یک غیرمسلمان علت حضورش را بهره‌مندی از نور عظمت حسین می‌داند و هر سال بر کیفیت و کمیت این گردهمایی خودجوش افزوده می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنانی که در این راهپیمایی شرکت کنند تلاش کنند که با معرفت باز گردند و این معرفت را به جامعه تزریق کنند که زیارت اربعین یعنی انقلابی ماندن و فراموش نکردن راه شهدا و امام شهدا همان‌گونه که امام خمینی فرمود، انقلاب ما شعاعی از انقلاب سیدالشهداء است و در این مسیر وحدت و عزت را فراموش نکنیم.

امام‌جمعه نجف‌آباد به مناسبت هفته آینده، آغاز هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که همان‌گونه که امام راحل در سخنانش نوید تشکیل یک بسیج میلیونی جهانی برای تشکیل حکومت اسلامی در کل جهان را می‌داد، امروز شاهد همین اتفاق در جهان اسلام هستیم که در کشورهای عراق، سوریه، یمن بسیج مردمی است که توانسته در برابر قدرت‌های جهان بایستد.

وی در ادامه بیان داشت: به برکت بسیج مردمی عراق است که امروز شاهد آزادسازی آخرین نقاط عراق از وجود داعش هستیم و اگر در سوریه قدرت هم چنان در دست بشار اسد مانده است و دشمن نتوانست استقلال مردم سوریه خدشه وارد کند، به برکت بسیج مردمی بود و بسیجی یعنی دشمن‌شناس، موقعیت‌شناس، بصیرت شناس، و یک بسیجی باید هوشیار، مخلص، و در تمام زمان‌ها آماده خدمت و دفاع از آرمان‌های انقلاب و کشور باشد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.