امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف‌آباد:

هدف آمریکا از تمدید تحریم‌ها به ضعف کشاندن ملت ایران است

 
حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به اقدام اخیر سنای آمریکا در تمدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: تنها هدف مستکبرین ضعف ملت‌های مستضعف است ما باید از این رویدادها درس بگیریم که تنها راه مقابله قوت، عزت و وحدت ملت است که منسجم مقابل استکبار بایستیم.
 

 حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به تمدید تحریم‌های ده ساله ایران توسط سنای آمریکا گفت: این اقدام آمریکا بعد از گذشت یک سال از امضای برجام، اتفاق تازه‌ای برای ملت ایران نیست.

وی با بیان آیه «وَ لَنْ تَرْضى‌ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لَا النَّصارى‌ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» افزود: تنها هدف مستکبرین ضعف ملت های مستضعف است و این‌گونه اقدامات علیه ایران همان‌گونه که خداوند نیز صراحتاً بیان کرده است در طول تاریخ همیشه وجود داشته و ما باید از این رویدادها درس بگیریم که تنها راه مقابله قوت، عزت و وحدت ملت است که منسجم رو در روی استکبار بایستیم.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در معادلات سیاسی جهانی بیان داشت: هرکجا این ملت در برابر استکبار ایستاد، آن‌ها عقب‌نشینی کردند و هر کجا ما یک مقدار ضعف در کلام و عمل از خود نشان دادیم بر ما فشار آوردند و در شرایطی که دشمن در اوج ذلت در کشورهای خاورمیانه است، در برابر چنین اقدام آمریکا باید با تکیه به داخل و نسل جوان و بازوی ملت جواب دندان‌شکنی به آن‌ها بدهیم.

اربعین، اوج اتحاد مسلمانان در برابر مستکبران بود

وی در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره و خاطرنشان کرد: اوج عظمت محرم و صفر را در عظمت پیاده‌روی اربعین شاهد بودیم که از طرفی مشت محکمی بر دندان تمام جهان خواران عالم بود که به دنبال تفرقه میان مسلمانان هستند و از طرف دیگر نمونه‌ای  از جامعه مهدوی در طول مسیر شاهد بودیم که از تمام اقوام و مذاهب حضور داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد به سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر نیز اشاره کرد و افزود: به‌جاست که در این روز حریم و حرمتش پاس داشته شود و درست است که این روز عهد و پیمانی است با امام زمان ولی نباید ناخواسته سربازان میدان دشمن شویم و با برخی از زیاده‌روی‌ها در مراسمات باعث ایجاد تفرقه شویم.

وی تبلیغ دین اسلام را مستلزم منطق و برهان دانست و بیان کرد: اگر می‌خواهیم برای اسلام سربازی کنیم باید اسلام و تشیع را با منطق و برهان به جوامع بچشانیم که نمونه عینی آن در سال‌های اخیر اربعین حسینی است که با وجود تهدیدها و توطئه‌های دشمنان با چه عظمتی برگزار می‌شود و این مکتب حریت، آزادی و انسانیت است که باعث چنین تجمعی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسناتی به کاربردن برخی فحاشی‌ها در مراسمات را از دستاوردهای استعمارگران بیان کرد و گفت: باید بدانیم که فحاشی‌ها، بدگویی‌ها باعث پیشرفت اسلام و تشیع نخواهد شد و این از دستاوردهای استعمارگر پیر، انگلیس است که شاهد هستیم در صحنه بین‌المللی هم مدافع گروه تروریستی و خون‌ریز داعش است و هم شیعه انگلیسی را علم کرده است که تا خشم اهل سنت را برانگیزد.

تکلیف واجب امروز مراکز فرهنگی، مبارزه با شبهات است

وی در ادامه بیان داشت: یکی از علل این خونریزی‌ها و جنایات گروه ترویستی و تکفیری، بدعمل کردن ما است که یا در برابر برخی مراسمات مذهبی غافل هستیم و یا خدای نکرده خود مزدور استعمار شده‌ایم و یکی از تکالیف امروز مراکز فرهنگی مبارزه با شبهاتی است که دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ اسلام تولید می‌کنند.

امام‌جمعه نجف‌آباد هم‌چنین درباره روز قانون اساسی نیز بیان داشت: کمتر انقلابی در جهان شاهد هستیم که کمتر از ده ماه از پیروزی‌اش، قانون اساسی متقن براساس قرآن و عترت نوشته باشد آن هم با رأی مردم که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که از برکات امام خمینی است که این قدر هوشیار و بیدار پس از بنیانگذاری نظام ارزشمند انقلاب، چنین حرکتی را انجام دادند.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمود، قانون اساسی از اصل انقلاب مهمتر است، بیان کرد: بر ما فرض است که پاسدار و حافظ قانون اساسی باشیم و مطالعه بندبند آن برای مقابله با شبهاتی که دشمن وارد می‌کند، بر ما لازم است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.