امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف‌آباد:

سران قوا به جای اختلاف خدمت‌گزار مردم باشند

 
حجت‌الاسلام حسناتی با تأکید بر شأنیت نظام و دوری سران سه قوه از برخی اختلافات، گفت: سران قوا باید بدانند اگر جایگاهشان در این نظام بالاتر است، مسؤولیت بالاتری نیز دارند و هر کسی که بالاتر است، باید خادم‌تر باشد.
 

 حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) گفت: این امام زمینه‌ساز جامعه بشری و شیعه برای دوران غیبت است و جملاتی که از این امام به یادگار مانده، سراسر توحیدی و نشان از زمینه‌سازی حرکت شیعه دارد.

وی با بیان روایتی از امام عسکری(ع) افزود: چقدر قبیح و زشت است برای شیعه که خواسته‌ها و محبوب‌هایی داشته باشد که سبب ذلت او شود که متأسفانه در دورانی هستیم که افراد به خاطر کوچک‌ترین متاع دنیا عزت و شرف خود را حراج می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسناتی با تأکید بر شأنیت نظام و دوری سران سه قوه از برخی اختلافات بیان داشت: سران قوا باید بدانند اگر جایگاهشان در این نظام بالاتر است، مسؤولیت بالاتری نیز دارند و هر بالاتر است، باید خادم‌تر باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: فرصت‌ها را در زمان تصدی مسؤولیت‌ها از دست ندهید و صرف مسائل حاشیه‌ای و سلیقه‌ای نکنید که اکثر برخواسته از اختلاف‌نظر افراد است و جامعه امروز با وجود تمام این مشکلات نیازمند همدلی و اتحاد بیشتر قوا است تا در زمینه‌های زدودن فقر، فساد، ایجاد امنیت به ویژه امنیت اخلاقی، ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی است تا همت بیشتری به خرج دهند.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد به سالروز کشف حجاب، نیز اشاره کرد و افزود: ریشه توطئه کشف حجاب از همان افرادی ناشی می‌شود که رضاخان را با یک کودتا سرکار آوردند، و این مستکبرین و در رأس آن‌ها انگلیس که در تمام این سال‌ها به دنبال اسلام زدایی در سراسر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی بود و تا حدودی در کشور ترکیه موفق شد و به دنبال اجرای آن در ایران بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنان تنها کارشان بلعیدن جهان بود و تنها چیزی که رودرروی آن‌ها ایستاده بود، غیرت دینی و علما دین بود که برای پیروز شدن در کشورهای اسلامی باید مردم را از دین و مبانی دینی جدا کرد همان کاری که رضاخان در طی 6 سال در جریان کشف حجاب انجام داد.

سیاست های استعمار پیر در هیچ عصر و زمانی تغییر نمی کند

حجت‌الاسلام حسناتی درباره توطئه‌های امروز استکبار نیز بیان کرد: الان همان استعمار پیر است که وهابیت، بهائیت را تأسیس کرده و سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را هنوز در کشورها اجرا می‌کند و وجود غده سرطانی اسرائیل در منطقه خاورمیانه از توطئه‌های استعمار پیر است که جلوی پیشرفت دنیای اسلام را بگیرند.

وی با تأکید بر هوشیاری بیشتر مسؤولان درباره ایجاد ارتباط با چنین کشورهایی نیز گفت: طبق روایت است که مؤمن هیچ‌گاه دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود و دولتمردان در ارتباطات سیاسی‌شان باید مراقب باشند که آنان بر هیچ‌کدام از عهد و پیمان‌هایشان پایبند نیستند و تنها هدفشان برآورده کردن خواسته‌ها و منافع خودشان است.

امام‌جمعه نجف‌آباد هم‌چنین به سالروز وفات حضرت معصومه نیز اشاره کرد و افزود: برکاتی که هجرت فاطمه معصومه به قم داشت، اکنون برای ما بیش از گذشته روشن‌شده است که شاهد هستیم بیش از 120 کشور جهان در قم در حال تحصیل علوم دینی و همین افراد بهترین مبلغان دین اسلام در سراسر دنیا هستند.

وی درباره شخصیت والای حضرت معصومه نیز بیان داشت: تأکید بر زیارت مرقد شریف این بانو که هر با معرفت فاطمه را در قم زیارت کند، این فرد بهشتی است و هیچ‌کدام از زیارت‌نامه‌های ائمه به جامعیت زیارت‌نامه حضرت معصومه نمی‌رسد، همه نشان از عظمت شخصیت این بانوی اسلام است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.