امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد،خطیب جمعه نجف آباد:

بلعیدن جوامع تنها هدف جباران از حمایت کشورهای جهان سوم است

 
حجت‌الاسلام حسناتی درباره اهمیت بازخوانی صفحات تاریخ در شناخت بیشتر نعمت‌های انقلاب, گفت: فرار شاه و عدم‌حمایت حامیانش نشان داد که قدرت‌های بزرگ تا وقتی حامی چنین افرادی هستند که تأمین کننده منافع آنان باشند و آن‌ها تنها قدرت، ثروت و بلعیدن جوامع را می‌فهمند.
 

 حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، درباره سیاست جباران و مستکبران عالم در حمایت از برخی افراد و گروه‌ها, گفت: این روزها مصادف است با فرار شاه از ایران، که ژاندارم منطقه بود و با آن ذلت از ایران رفت و هیچ یک از حامیانش حاضر به پذیرش او در کشورشان نشدند.

وی در ادامه تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ تا وقتی حامیان چنین افرادی هستند که تأمین کننده منافع آنان باشند و آن‌ها تنها قدرت، ثروت و بلعیدن جوامع را می‌فهمند و شاه با آن قدرتی که حتی حاضر به پذیرش او بعد از فرار از ایران نشدند و مطالعه در صفحات تاریخ ملت را منعم‌تر و شاکرتر نسبت به نعمت‌های انقلاب قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسناتی درباره رحلت آیت‌الله هاشمی، یار دیرین امام و رهبری نیز بیان داشت: آیت‌الله هاشمی، روحانی جامعی بود که در آن عصر و زمان خودش چنین افرادی کمیاب بودند و در همه زمینه‌های سیاسی، تاریخی و معنوی همانند یک مجتهد عمل می‌کرد به ویژه در مسائل سیاسی که در تمام دوران قبل و بعد از انقلاب در تمام مسؤولیت‌ها همه‌اش به فکر نهضت و انقلاب بود.

وی در ادامه افزود: یکی از وجوه شخصیتی بارز آیت‌الله هاشمی، انقلابی بودن در کنار تمسک به منبع قرآن و عترت بود و عظمتی که در امام و رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم از اتصال آنان به منبع قرآن و اهل‌بیت(ع) است و اگر مس<ولی از قرآن و عترت فاصله نگرفت، در همه حال خدمتگزار ملت و مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی در بزنگاه‌های پیچ تاریخی انقلاب در میدان ماند و اصول انقلاب، پیروی از راه امام و رهبری را هیچ‌گاه زیر پا نگذاشت با آنکه خناسان می‌خواستند چنین گسستی ایجاد کنند ولی رهبر معظم انقلاب با آن پیام خط بطلانی بر تمام توطئه‌های دشمنان کشید.

وی با اشاره به پیام‌های تسلیت تمام گروه‌ها و جناح‌ها و حتی شخصیت‌های خارجی در رحلت وی، گفت: مجتهد بودن در مسائل و اختلاف‌نظر همیشه طبیعی است، مهم این است که اجتهاد به اختلاف در میدان عمل تبدیل نشود و آیت‌الله هاشمی این‌گونه بود و باآنکه ضدانقلاب با رحلت وی می‌خواستند از وجودش فردی ضدانقلاب و ضد رهبری ترسیم کنند، اما بار دیگر درمانده شدند.

اقتصاد مقاومتی تکیه کردن به دارایی های موجود است

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه خطبه‌ها با تأکید بر توجه جدی‌تر به اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: لب اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه به دارایی‌ها، و بهره بردن از آنچه داریم و عدم تکیه به بیگانه و اگر جامعه اسلامی بخواهد عزت و استقلال خود را به دست آورد، باید در جهت کشف دارایی گام بردارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کشور دارای چنان سرمایه‌های غنی است که متأسفانه دفن شده است و بسیار از آن بی‌اطلاع هستیم و باید در این شرایط سخت اقتصادی با قناعت به دنبال کشف این دارایی‌ها همت کنیم.

شادابی داشتن انسانیت در کنار معرفت است نه ولنگاری

امام‌جمعه نجف‌آباد درباره آسیب‌های برخی محافل و مجالس جشن بیان داشت: برخی متأسفانه با ولنگاری می‌خواهند شادی ایجاد کنند در حالی که پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند، خنده‌های بلند قلب را می‌میراند و امروز دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند یک ساعت خنده بلند، 18ساعت دل‌مردگی دارد.

وی در ادامه افزود: گروهی معنای شادابی انسان را اشتباه گرفته‌اند و شادابی به انسانیت در سایه معرفت است و عمده دعواهایی که امروز در خانواده‌ها شاهد هستیم بر اثر مسائلی است که هیچ کدام انسانی نیست و در مناسبات الهی چون ازدواج چنان مصیبت‌هایی ایجاد کردیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.