امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر نجف آباد

دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر نجف آباد


مهم ترین موارد مطرح شده در جلسه 272 شورای اسلامی شهر نجف آباد به شرح زیر است:
- در ابتدای جلسه یکی از اعضای کمیسیون، گزارش مبسوطی از جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به نمایندگان مردم در پارلمان شهری ارائه کرد.

در این گزارش به مواردی مانند حضور و توضیحات مدیر عامل یکی از شرکت های فعال در امور فرهنگی، گزارش مدیر یکی از آموزشگاه های متوسطه و تشریح عملکرد کتابخانه های سازمان رفاهی تفریحی توسط مدیر عامل این مجموعه اشاره شد.
- نامه فرمانداری شهرستان در خصوص ارسال درخواست یکی از شرکت های فعال در زمینه احداث بازارچه های سنتی دائم و نمایشگاههای صنایع دستی ، سوغات و گردشگری فصلی مطرح شد که پس از بحث و بررسی مقرر گردید مدیریت مجموعه متقاضی با مدیرعامل محترم سازمان رفاهی و تفریحی مذکراتی داشته و تصویر نامه نیز به اداره صنعت و معدن ارسال گردد.
- نامه دبیرخانه شورای اسلامی شهر با موضوع درخواست مساعدت یکی از آموزشگاه های متوسطه حرفه ایی مطرح شد که پس از بحث و بررسی مقرر گردید شهرداری لایحه مورد نیاز را تنظیم و به شورا ارسال نمایند.
- نامه فرمانداری شهرستان با موضوع تسریع در ایجاد و راه اندازی دیدارگاه الکترونیکی (سایت) و شفافیت کلیه برنامه ها و فرآیندهای عملکردی شهرداری ها مطرح که پس از بحث و بررسی در این خصوص مقرر گردید شهرداری در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص، گزارشی را به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
- نامه دبیرخانه شورای اسلامی شهر با موضوع درخواست رانندگان مدارس سما مبنی بر افزایش نرخ و تعرفه کرایه‌‌ها مطرح که پس از بحث و بررسی مقرر گردید نامه به سازمان پایانه ها و تاکسیرانی جهت بررسی ارسال گردد.
- نامه دبیرخانه شورا مربوط به ارسال صورت جلسه ستاد گرامیداشت نهم دی ماه و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از سوی فرمانداری شهرستان درجلسه به اطلاع اعضاء محترم شورای اسلامی شهر رسانده شد. در خصوص ایام دهه مبارک فجر بحث و تبادل نظر شده و مقرر گردید شهرداری برنامه های دهه مبارک فجر را هر چه سریعتر به شورای اسلامی شهر ارسال نمایند.
- در مورد تقدیرنامه رانندگان خط نجف آباد و تیران بحث و تبادل نظر و مقرر گردید با سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها مکاتباتی صورت گیرد تا در روز 26 آذر روز حمل و نقل، از رانندگان نمونه تاکسی، اتوبوس و سرویس مدارس قدردانی شود.
- درخواست ساکنان خیابان تنورسازان در انتهای بلوار آزادگان منطقه سه در خصوص ادامه مشکل نبود انشعاب گاز از سال 80 تاکنون مطرح و مقرر شد هر چه زودتر جلسه ای با حضور فرماندار، دادستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جهت بررسی موضوع تشکیل گردد. همچنین در خصوص جمع آوری زباله ها نیز مقرر شد، شرکت مدیریت پسماند شهری هر چه زودتر در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.
- 2 نامه مربوط به جایگاههای CNG مورد بحث قرار گرفته و پیگیری آن بر عهده یکی از اعضای شورای شهر گذاشته شد.
- پیرو درخواست خانه صنعت، معدن و تجارت مقرر شد، مکاتبه ای در این خصوص با شهرداری جهت تنظیم و پیگیری لایحه مورد نیاز صورت گیرد.



تعدادی از لوایح و نامه های واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص آن‌ها تصمیمات ذیل اتخاذ شد:
1- درخواست یکی از گروه های فرهنگی فعال در سطح شهر در خصوص تامین هزینه های برگزاری نمایشگاه و برنامه های متنوع فرهنگی در سطح پارک های شهر مطرح و با کمک شهرداری به این مجموعه موافقت شد.
2- با توجه به درخواست مطرح شده از سوی شهرداری، نامه فرمانداری در این خصوص و مفاد قوانین موجود به شهرداری اجازه داده شد نسبت به قبول هدایا و اعانات و خودیاری شهروندان به جهت تسهیل و تسریع در امور و روند قانونی جهت قبول هدایای فوق الاشاره تا سقف 1،500،000،000 ریال با هماهنگی و تایید کمیسیون توافقات اقدامات لازم را انجام دهد.
این منابع در اجرای فعالیت های عمرانی اعم از احداث و توسعه فضاهای عمومی شهری مانند احداث پارکینگ و فضای سبز و بهسازی معابر عمومی هزینه خواهد شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.