امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دویست و هفتاد و سومین جلسه شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

دویست و هفتاد و سومین جلسه شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد 

در جلسه 273 شورای اسلامی شهر نجف آباد، موارد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
- در ابتدای این جلسه یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و بودجه شورا، گزارشی از جلسه برگزار شده کمیسیون که پیش از شروع نشست رسمی به اتمام رسیده بود را برای حاضرین ارائه داد.
- عضو کمیسیون فنی و عمرانی شورا نیز که اخیراً در جلسه ای مشترک به بررسی مشکلات و معضلات ساکنان شهرک بهاران پرداخته بود، گزارشی از کمبودهای این منطقه همچون نبود واحد نانوائی، ضعف تردد خطوط اتوبوسرانی و کمبود فضای سبز ارائه و ضمن تاکید بر پیگیری های لازم برای رفع این گونه موارد، از تشکیل جلسه ای به میزبانی فرمانداری در همین خصوص خبر داد.


- درخواست تامین کسری اعتبار اجرای پروژه دفع آب های سطحی منطقه یک از محل طرح احداث ساختمان اداری همین منطقه مطرح شد که پس از بحث و بررسی های صورت گرفته، مقرر شد شهرداری در خصوص سیر مراحل ایجاد این ساختمان گزارشی را ارائه کند.
- نامه فرمانداری ویژه شهرستان در خصوص صورت جلسه سومین نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در خصوص لزوم ارائه گزارش کاربردی و پروژه محور از سوی تمامی دستگاه های اداری و اجرائی عضو مطرح شد که پس از انجام مباحث مورد نیاز مقرر گردید، شهرداری گزارش کاملی را در این خصوص به صحن پارلمان شهری ارائه کند.
- درخواست یکی از شرکت های خصوصی حسابرسی در خصوص اعلام آمادگی برای انجام عملیات حسابرسی شهرداری و زیرمجموعه های مختلف آن مطرح شد که با بررسی جوانب مختلف آن، یکی از اعضای شورای شهر مامور به استعلام قیمت از دو شرکت مختلف و بررسی امکان عقد قرارداد با شرکت متقاضی در صورت نهایی نشدن چنین تفاهم نامه ای شد.
- نامه دیگری نیز از فرمانداری ویژه شهرستان با موضوع ارائه اطلاعات مالی شرکت ها و بنگاه های زیرمجموعه شهرداری ها مطرح و به دنبال بحث و بررسی های مورد نیاز، ارائه گزارشی از سوی شهرداری در خصوص اقدامات انجام شده مورد تصویب قرار گرفت.
- در بخش دیگری از این جلسه نیز درخواست های تعدادی از شهروندان در خصوص تخفیف در عوارض ساختمانی تعیین شده، اعتراض به نحوه تعیین تکلیف نهایی یک پرونده و مشکلات خاص شهرسازی پرونده ای دیگر مطرح و در خصوص آن ها تصمیم گیری لازم صورت گرفت.
- طرح نامه فرمانداری ویژه شهرستان در خصوص یکی از مصوبات جلسات قبلی شورای شهر و انجام اطلاع رسانی لازم در این خصوص، دیگر مطلب مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه این جلسه، نامه ها و لوایح وصول شده به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص آن تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:


- درخواست یکی از خیریه های سطح شهر در خصوص تخفیف در هزینه های کفن و دفن یکی از افراد تحت پوشش مطرح و مصوب گردید در این خصوص همکاری لازم صورت گیرد.
- با توجه به ادامه اجرای مراحل مختلف پروژه مشارکتی میدان میوه و تره بار، درخواست شهرداری در خصوص تامین بخشی از هزینه های متعهد شده در قالب قراردهای تنظیم شده از یکی از فصول عمرانی بودجه مطرح گردید که پس از بحث و بررسی های صورت گرفته، کسب این میزان از محل جابه جایی غرفه های میدان میوه و تره بار فعلی مورد تصویب قرار گرفت.
- نامه شهرداری در خصوص حل یکی از مشکلات چندین پلاک واقع در پروژه «شرکت تعاونی احیاگران محله نوید» در خیابان قدس غربی به همراه کروکی و سایر جزئیات مورد نظر مطرح شد و پس از انجام بحث های کارشناسی مورد نیاز، مقرر گردید در صورت بلامعارض بودن پیشنهادات مطرح شده در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.
- به دنبال درخواست های مردمی و بر اساس بازدید های میدانی صورت گرفته از فضای در حال تکمیل یکی از مساجد بزرگ شرق شهر، اختصاص دو طبقه از ساختمان این مجموعه با مساحت تقریبی 2 هزار متر مربع جهت احداث فرهنگ سرا با همکاری شهرداری مورد تصویب قرار گرفت. با عملیاتی شدن این موضوع، بخش قابل توجهی از کمبود فضای فرهنگی مورد نیاز شهر برطرف خواهد شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.