امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

افتتاح فرهنگسرای «دکتر محمودصالحی» در شهرستان نجف آباد

فرهنگسرای «دکتر محمودصالحی» با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان در منطقه یزدانشهر شهرستان نجف‌آباد و با حضور مسؤولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در مراسمی با حضور مسؤولان شهرستان نجف‌آباد، فرهنگسرای دکتر محمودصالحی در منطقه یزدانشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


مهندس مسعود منتظری، شهردار نجف‌آباد در مراسم افتتاح این فرهنگسرا ضمن تقدیر از خیر این مکان، جانعلی محمودصالحی با اشاره به برخی فعالیت‌های شهرداری در طول فعالیت این دوره شورا گفت: در کنار کارهای زیرساختی همچون کشتارگاه و میدان میوه و تره بار که غرب استان اصفهان را پوشش می‌دهد و در کنار فعالیت‌های عمرانی، کارهای فرهنگی نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به برخی اقدامات عمرانی انجام شده در منطقه 4 نجف‌آباد نیز بیان داشت: آماده‌سازی کنارگذر غرب نجف‌آباد که تضمین‌کننده آینده ترافیکی این منطقه است، ایجاد آرامستان، بهسازی و زیباسازی ورودی غرب نجف‌آباد که منطقه 4 و 5 شهرداری را از ورودی شهر تا میدان امام حسین(ع) و پخش 500 میلیون تومان آسفالت، از جمله اقدامات انجام شده در این منطقه است.

منتظری در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرا در این منطقه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی شورا و شهرداری در زمینه ارتقای مسائل فرهنگی و ایجاد مراکز فرهنگی است که در جهت تحقق این هدف، باید به مردم این منطقه این نوید را داد که در انتهای سال و یا ابتدای سال آینده مراسم کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرا در شهرک امام علی(ع) به همراه زمین‌های ورزشی روباز را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از بانی این مجموعه افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب که به عنوان یک زیرساخت و یک تکلیف به مسؤولان و مردم در زمینه فرهنگ اعلام کرده‌اند، در زمینه فرهنگی همه مدیران باید به میدان بیایند، چنین افرادی با وقف کردن تمام هزینه و سرمایه زندگی خود وارد عرصه فرهنگی شده‌اند و چنین مجموعه کامل و جامعی را احداث کرده‌اند.

شهردار نجف‌آباد، در ادامه با اشاره به جامع‌نگری به مسائل شهر به دور از قومیت‌گرایی و یا نگاه محرومیت به بعضی مناطق خاطرنشان کرد: باید در زمینه شهری 2 نکته را از ذهن دور کنیم، یکی محرومیت بعضی مناطق و دیگری قومیت‌های مختلفی که در آن مناطق ساکن هستند و تمام افرادی در این منطقه و در شهرستان نجف‌آباد ساکن هستند جزو مردم این شهر هستند و هیچ تفاوتی بین مناطق نجف‌آباد وجود ندارد و همین خود عامل پیشرفت خواهد شد.

در انتهای این مراسم از جانعلی محمودصالحی و همسر وی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

ساختمان این فرهنگ‌سرا(بنیاد فرهنگی دکتر محمودصالحی) در زمینی به مساحت 371 مترمربع، در 2 طبقه به مساحت 530 متر مربع و با هزینه و تلاش شخصی مؤسس آن بالغ بر 500 میلیون تومان احداث شده است.

این فرهنگ‌سرای چندمنظوره شامل بخش‌های کتابخانه عمومی و سالن مطالعه، موزه(در حال تجهیز)، آتلیه صنایع دستی، سالن آمفی تئاتر به گنجایش 80 صندلی برای ارائه نمایش، همایش، سخنرانی و وعظ، کارگاه آموزشی، کلاس آموزشی و اتاق فکر و پژوهش و دفتر مدیریت است.

لینک خبر:https://goo.gl/DyHNV7


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.