امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
توسط خير نجف آبادي صورت گرفت

ساخت كتابخانه سه طبقه ويژه بانوان به ياد فرزندي كه جاويد الاثر شد

این خیر كه تنها فرزندش در عمليات بازپس گيري فاو در سال 67 به شهادت رسيده و در طول اين سالها نيز همواره چشم به راه بازگشت جنازه مطهر پسر هجده ساله اش مانده، براي زنده نگه داشتن ياد اين شهيد و كمك به امور فرهنگي و مذهبي شهرستان تمام دارايي اش را وقف ساخت وتجهيز يك مجموعه كتابخانه و مركز فرهنگ شيعه ويژه بانوان كرده است.

وی كار ساخت اين مجموعه منحصر به فرد را از حدود شش سال پيش با خريد يك قطعه زمين به زيربناي هزار و دويست و سي و شش متر مربع در نزديكي مسجد حاج نوروز (خيابان گلبهار) آغاز كرده و در طول اين سالها با فروش خانه مسكوني، مغازه و ساير اموال خود هزنيه ساخت اين مجموعه را كه شامل يك زير زمين، دو طبقه سالن مجهز كتابخانه و يك واحد مسكوني در سومين طبقه مي باشد را تامين كرده است.
لازم به ذکر است که خیر سازنده این کتابخانه به دلایل مختلف اجازه انتشار تصویر و نام خود را نداده و قصد دارد تا همچنان گمنام باقی بماند.
در وقف نامه اي كه به اين منظور در اواسط مرداد سال هشتاد و نه در سازمان اوقاف و امور خيريه به ثبت رسيده مديريت فعلي اين موقوفه به این خیر شصت و يك ساله و خانم پنجاه و يك ساله او واگذار شده و پس از ناتواني نامبردگان در اداره اين مجموعه نيز يكي از برادر زادگان نامبرده توليت اين موقوفه را عهده دار خواهد بود.
البته در كنار هيات امناء نه نفره اي كه از بين مومنين و معتمدين شهرستان به منظور نظارت بر حسن توليت مجموعه و ساير امور انتخاب شده اند، نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و اداره اوقاف و امور خيريه در اين مجموعه تنها نقش نظارتي را بر عهده خواهند داشت و مديريت اصلي كتابخانه و مركز فرهنگي را خود این خیر در زمان حياتش بر عهده خواهد داشت.
لازم به ذكر است كه مطابق وقف نامه موجود، توليت موقوفه مي تواند در زمان مديريت بر اين مجموعه از منزل مسكوني كه در طبقه سوم اين كتابخانه به منظور استفاده اسكان توليت موقوفه ايجاد شده نيز استفاده كند.

وي تاكنون برآورد دقيقي از هزينه انجام شده در ساخت اين كتابخانه انجام نداده ولي يكي از كارشناسان كه از اين مجموعه بازديد كرده معتقد است با توجه به زير بناي موجود و مصالح به كار رفته بين هشتصد ميليون تا يك ميليارد تومان به منظور ساخت يك زير زمين، دو طبقه سالن مطالعه و يك واحد مسكوني هزينه شده است.
هزينه مورد نياز براي تكميل سيستم سرمايشي، روشنايي، كف پوش سالن ها، خريد ميز و صندلي، سيستم صوتي، تجهيزات ايمني و ساير موارد مورد نياز اين كتابخانه بيش از صد ميليون تومان بر آورد شده و توليت فعلي اين موقوفه در نظر دارد حتي الامكان پرداخت هزينه هاي جاري كتابخانه پس از بهره برداري را نيز از محل سرمايه گذاري حاصل از فروش مايملك خود تامين كند.

وی در خصوص دليل اختصاص اين كتابخانه به بانوان مي گويد:« خود من در ابتدا نظر خاصي در اين زمينه نداشتم ولي آقاي واحد يكي از روحانيون برجسته شهرستان ضمن بازديدي كه از اين محل داشتند پيشنهاد اختصاصي كردن استفاده از كتابخانه را براي بانوان دادند كه با توجه به قرار گرفتن اين كتابخانه در مركز شهر مي تواند بهترين كاركرد را در اين راستا داشته باشد.»
در حال حاضر به غير از چندين هزار جلد كتاب اهدايي افراد و ارگان ها مختلف به اين مجموعه كه به صورت غير قابل استفاده در تعدادي از اتاق ها نگهداري مي شود، تعدادي از همسايگان نيز با برپايي جلسات قرآن ويژه ماه مبارك رمضان، فضايي محدود از كتابخانه را مورد استفاده قرار داده اند


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.