امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

جلسات 274 و 275 شورای اسلامی شهر

 

در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر نجف آباد که با تشکیل جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با موضوع دوچرخه ایمن آغاز شده بود، موضوع آب بها و کارمزد دفع فاضلاب مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

در این نشست که با دعوت از مجیدی مدیر آب و فاضلاب شهرستان و خانم حاج احمدی مدیریت تعرفه های آبفای استان همراه بود، در خصوص مباحثی چون تبصره 3 ماده واحده آب بها نیز مباحث مختلفی مطرح و بررسی شد.

در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه پارلمان شهری نیز مذاکرات و تصمیمات زیر اتخاذ شد:
- نامه ساکنین خیابان 17 شهریور غربی بعد از تقاطع کشاورز مطرح و مقرر شد شهرداری بهسازی این مسیر را در اولیت کاری خود قرار دهد.
- در ادامه جلسه نیز تعدادی از درخواست های مطرح شده توسط اشخاص حقیقی با موضوع پرونده های ساختمانی مطرح و در خصوص آن ها تصمیم گیری لازم اتخاذ شد.

- مسعود منتظری شهردار نجف آباد دیگر مدیر دعوت شده به صحن شورای شهر بود که با ارائه بودجه سال آینده شهرداری، به تشریح ویژگی های آن پرداخت. در این بودجه 100 میلیارد تومان به صورت نقدی و 20 میلیارد نیز در قالب درآمدهای غیر نقدی پیش بینی شده و بیش از 66 درصد آن برای بخش عمران و کمتر از 34 نیز در حوزه جاری اختصاص پیدا کرده است. بودجه نسبت به سال جاری رشد 15 درصدی را نشان داده و برای تکمیل پروژه های ناتمام تمرکز ویژه ای صورت گرفته و 8 میلیارد تومان هم برای آسفالت معابر پیش بینی شده است.


- بررسی نامه های فرمانداری در خصوص ستاد دهه فجر و استانداری با موضوع تدوین و تنظیم دفترچه عوارض محلی دیگر موارد مطرح شده در این نشست بودند.
- با توجه به اعتراضات مردمی مقرر گردید شهرداری نسبت به اصلاح تقاطع خیابان شریعتی و آیت مرکزی (پخ سمت جنوب غربی ) و جابه جائی تیر برق اقدام و هماهنگی های مورد نیاز را انجام دهد.
در بخش دیگری از دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر نیز، بررسی نامه ها و لوایح واصله در دستور کار قرار گرفت.


- با توجه به درخواست آبفای استان در خصوص جذب تبصره 3 ماده واحده آب بها و کارمزد دفع فاضلاب و به استناد ماده واحده قانون «ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و عملیات بازسازی شبکه های آب شهری»، به شرکت های آب و فاضلاب اجازه داده شده بخشی از هزینه های توسعه و اصلاح شبکه های آب و فاضلاب را از طریق مشارکت های مردمی تامین کنند تا امکان ارائه خدمات رسانی مطلوب در این خصوص فراهم گردد. در همین راستا موارد زیر مطرح و پس از بررسی های لازم مورد تصویب قرار گفت.

الف)بخش آب:
1- در کاربری های مسکونی براساس هر لیتر مصرف مبالغ زیر به آب بها اضافه شود:
- از 0 تا 15 مترمکعب مصرف در ماه، به ازای هر یک لیتر مصرف، یک ريال
- از 15 تا 20 مترمکعب مصرف در ماه، نسبت به مازاد طبقه ماقبل، به ازای هر یک لیتر مصرف، یک و نیم ريال
- از 20 تا 25 مترمکعب مصرف در ماه، نسبت به مازاد طبقه ماقبل، به ازای هر 1 لیتر مصرف، دو ريال
- از 25 تا 30 مترمکعب مصرف در ماه، نسبت به مازاد طبقه ماقبل، به ازای هر 1 لیتر مصرف، سه ريال
- از 30 تا 50 مترمکعب مصرف در ماه، نسبت به مازاد طبقه ماقبل، به ازای هر 1 لیتر مصرف، چهار ريال
- از 50 مترمکعب مصرف در ماه به بالا، نسبت به مازاد طبقه ماقبل، به ازای هر 1 لیتر مصرف، پنج ريال
2- در کاربری های غیر مسکونی بر اساس میزان مصرف مبالغ زیر به آب بها اضافه شود:
- مشمولین نرخ تخفیف نظیر اماکن فرهنگی، دانشگاه ها و مدارس به ازای هر متر مکعب مصرف 1000 ریال
- سایر کاربری ها به ازای هر متر مکعب مصرف در ماه 2000 ریال

ب) بخش فاضلاب:
در بخش بهای فاضلاب، در کاربری های مسکونی 70 درصد و در سایر کاربری ها 100 درصد مبالغ ریالی پیشنهاد شده در بخش آب (بند الف ) اضافه گردد.
- به مبالغ پیشنهادی فوق، در ابتدای هر سال 15 درصد افزوده شود.
مقرر گردید که 80% درآمد از این مصوبه به حساب جداگانه ای واریز و در شهر نجف آباد بابت اصلاح، توسعه و تکمیل شبکه های آبرسانی و فاضلاب هزینه شده و ماهیانه گزارش آن به شورای شهر منعکس گردد. 20% این درآمد نیز جهت تکمیل پروژه گلاب هزینه شود.
- همچنین بر اساس نامه شرکت آبفای استان، به این شرکت اجازه داده شد برای ایجاد تسهیلات آبرسانی به باغ های شهر نجف آباد به ازای هر متر مربع عرصه مبلغ 3000تومان از متقاضیان انشعاب دریافت و جهت سرمایه گذاری تأسیسات آب و فاضلاب، توسعه طرحها و بازسازی شبکه ها هزینه نماید. البته هزینه های آماده سازی باغ هایی که دارای مجموعه عرصه و اعیانی بیش از 5000 متر مربع و یا ظرفیت قراردادی 200 متر مکعب و بالاتر باشند، در ستاد انجام شده و مشمول بند فوق نمی باشد.
- نامه سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با موضوع تفریغ بودجه سال 94 این مجموعه مطرح و پس از بحث و بررسی موارد لازم، مورد تصویب قرار گرفت.
- با توجه به درخواست شهرداری و اهمیت تکمیل هر چه زودتر فاز دوم بوستان خدمت، محدودیت زمان جهت برگزاری تشریفات و مقدمات مناقصه و صرفه و صلاح شهرداری اجرای این بخش از پروژه به همراه ادامه کانال دفع آب های سطحی مجاور آن به پیمانکاران اولیه آن با اعتبار پیش بینی شده مورد تصویب قرار گرفت.
- در خصوص یکی از زمین های واقع در محدوده پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی مقرر شد با پرداخت معوض های تعیین شده به مالکین، زمین مذکور به صورت کامل آزادسازی شود.
- درخواست هیات مدیره سازمان پایانه های مسافربری شهرداری نجف آباد در خصوص واگذاری زمین کارواش دستی به مساحت تقریبی هزار متر مربع به صورت اجاره بها از طریق مزایده عمومی مطرح شد که مقرر گردید پس از اخذ نظریه کارشناسی رسمی دادگستری، این موضوع عملیاتی شود.
- بررسی چند مورد توافقات ملکی و ریالی شهرداری با مالکین خصوصی در راستای بهسازی و تعریض معابر شهری و تصویب این موارد بر اساس قوانین موجود، بخش دیگری از مصوبات این جلسه را تشکیل می داد.

« ارائه بودجه سال1396 شهرداری 20/10/1395»


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.