امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
خبرگزاری جمهوری اسلامی یکم اسفند ماه

ویژه برنامه های 'روز نجف آباد' برگزار می شود

نجف آباد،اصفهان-ایرنا-شهردار نجف آباد گفت: بمناسبت پنجم اسفند سالروز حماسه شهدای نجف آباد در عملیات خیبر و دیدار تاریخی مردم این خطه با رهبر معظم انقلاب در سال گذشته، امسال ویژه برنامه های متنوعی در این شهر اجرا خواهد شد.
مسعود منتظری روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به شهادت بیش از 330 شهید نجف آباد در عملیات خیبر در سال 1362 در جزایر مجنون گفت: به این مناسبت در روز نجف آباد، برنامه های متنوعی با همکاری لشکر 8 زرهی نجف اشرف تدارک دیده شده است که فضاسازی ویژه در سطح شهر، بازسازی یکی از اعزام های نیرو به مناطق جنگی و همایش ایثار و مقاومت در سالن شهروند از جمله آنها محسوب می شود.
شهردار نجف آباد اظهار کرد: با مدیریت پیشکسوتان سال های دفاع مقدس و با هدف زنده کردن خاطرات سال های دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با شرایط آن مقطع، روز پنجم اسفند از سه نقطه بازار، حسینیه اعظم و مسجد بازار، اعزام نمادین نیروها به مناطق عملیاتی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: این نیروها سپس در میدان اصلی شهر تجمع کرده و پس از اجرای ویژه برنامه های متناسب با فضای سال های دفاع مقدس، اتوبوس حامل آنها که با ظاهری جنگی آماده می‌شود، راهی نقاط مختلف شهر خواهد شد.
منتظری بیان داشت: شامگاه چهارمین روز اسفند نیز همایش ایثار و مقاومت در سالن شهروند با حضور چهره هایی مانند سیدجواد هاشمی بازیگر کارهای ارزشی و مجری ویژه برنامه های شاخص در کنار محمد گلریز خواننده انقلابی کشور برگزار خواهد شد.
شهردار نجف آباد، دیگر ویژه برنامه های روز پنجم اسفند را شامل غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، چاپ و نصب اعلامیه شهدای عملیات خیبر در نقاط مختلف شهر، نصب تصاویر شهدای نجف آباد در این روز و نصب حجله شهدای پنجم اسفند در محل زندگی آنها اعلام کرد.
در عملیات خیبر که سوم اسفند سال 62 در جزایر مجنون انجام شد نزدیک به 300 نفر از رزمندگان نجف آبادی به شهادت رسیدند که با توجه به شهادت بیشتر این نیروها در پنجم اسفند، این روز به نام 'روز نجف آباد' نامگذاری شده است.
شهرستان نجف آباد در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و 500 شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

لینک خبر:https://goo.gl/E5hhF0


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.