امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

مصوبات جلسات 282 و 283 شورای شهر

مصوبات جلسه 282 شورای شهر
- در ابتدای جلسه گزارشی از مباحث مطرح شده در کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر که قبل از جلسه رسمی به کار خود پایان داده بود، برای اعضا ارائه شد.
- در ادامه با حضور معاون شهرسازی، سرپرست و مسئول امور مالی سازمان نوسازی و بهسازی در خصوص بودجه سال 96 این مجموعه بحث و تبادل نظر گردید.


- در ادامه نیز تعدادی از درخواست های مربوط به پرونده های مختلف مطرح و در خصوص هر کدام تصمیم گیری لازم اتخاذ شد.
بررسی نامه ها و لوایح رسیده به دبیرخانه شورا، بخش دیگری از این جلسه را تشکیل می دادند.
- تفاهم نامه تنظیم شده مابین شهرداری و اتاق اصناف نیز جهت وصول هر چه بهتر عوارض کسب و پیشه و خدمات رسانی مطلوب تر به کسبه، مطرح و مفاد آن به تصویب رسید.
- اتاق اصناف متعهد می گردد کلیه عوارض کسب و پیشه واحدهای صنفی با پروانه کسب را به اتحادیه های صنفی مربوطه ابلاغ و نسبت به معرفی کسبه به شهرداری جهت وصول عوارض مذکور اقدام نماید.
- مقرر گردید جهت تسهیل در ارائه خدمات بر واحدهای کسبی، پرسنل واحد درآمد شهرداری نجف آباد در محل اتاق اصناف شهرستان نجف آباد مستقر و نسبت به پاسخگوئی و وصول عوارضات کسب و پیشه اقدام نماید.
- مفاد قرارداد تنظیم شده مابین شهرداری و شرکت مدیریت پسماند شهری در خصوص نظافت، رفت و روب و حمل و دفن زباله منطقه پنج مطرح و به دنبال بررسی جنبه های مختلف آن مورد تصویب قرار گرفت.

- به هنگام تنظیم اسناد قطعی و صدور چک تحت هر عنوان ابتدا باید کسورات قانونی متعلقه از قبیل مالیات، بیمه و غیره پرداخت و سپس وجه سند به ذینفع پرداخت گردد.
- بایستی در انجام برنامه های عمرانی به ویژه آسفالت کوچه ها، پیاده روسازی، زیباسازی و اموری از این قبیل، مشارکت و جلب خودیاری مردم و دریافت سهم شهروندان در سرلوحه برنامه های شهرداری منظور و به اجراء درآید.
- مراقبت مستمر در جلوگیری از حفاری های بدون مجوز و بی مورد بعمل آید و در حفظ آسفالت معابر کوشش وافی مبذول و به هنگام صدور مجوزات حفاری با کمال دقت و رعایت صرفه و صلاح شهرداری هزینه های ترمیم و خسارت وارده به ساخت معابر و هزینه تنظیف و حق نظارت شهرداری، محاسبه و قبل از صدور مجوز دریافت گردد.
رونوشت بودجه تصویب شده جهت اطلاع به دفتر معاون عمرانی استانداری و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد نیز ارسال گردید.

مصوبات جلسه 283شورای شهر
- طی این جلسه که با حضور معاون خدمات شهری و مدیر عامل سازمان آتش نشانی همراه بود، توضیحاتی در خصوص نحوه نظارت بر مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه سطح شهر ارائه گردید.
همچنین ضمن اشاره به تذکرات داده شده به یکی از پاساژهای فاقد سیستم اعلام و اطفاء حریق، بر ایمن سازی بیشتر محیط بازارچه نیز تاکید گردید.
اختصاص یک منبع درآمد ثابت برای سازمان آتش نشانی، بحث و بررسی پیرامون ایمنی ساختمان‌های پر ازدحام و اهمیت تشکیل ستادی به منظور تعیین ساختمان های خطرساز و ارائه تذکرات لازم به مالکین آن ها دیگر مطالب مطرح شده در جلسه را تشکیل می دادند.
- بررسی درخواست اهالی یکی از خیابان های غربی شهر مرتبط با ناوگان اتوبوسرانی و تاکید بر تهیه گزارشی در این خصوص در کنار مامور کردن یکی از اعضای شورا به نحوه درختکاری و احیاء زمین های واقع در میان کوه جلال آباد دیگر مطالب مطرح شده بودند.

در بخش بررسی نامه ها و لوایح رسیده به دبیرخانه شورا نیز موارد زیر بررسی و تصویب گردید:
- با اختصاص بودجه 1 میلیارد و پانصد میلیون تومانی به تکمیل پروژه ساختمان حمل و نقل در محل پایانه مسافربری جنوب موافقت گردید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.