امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، 9 اردیبهشت ماه

تدبیر و تخصص دو مشخصه اصلی در اداره امور یک جامعه است/ جایگاه مدیریت عقلی بالاتر از امکانات

امام جمعه نجف‌آباد در مراسم روز ملی شوراها با اشاره به اهمیت شورا و نقش آن در جامعه گفت: شوراها شجره طیبه انقلاب و بهترین خدمتگزاران مردم و مظهر عقل و اندیشه جمعی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی صبح امروز در مراسم روز ملی شوراها اظهار کرد: شوراها بهترین خدمت‌گزاران مردم و مظهر عقل و اندیشه جمعی هستند.

وی شوراها را از ابعاد مهم و مبنایی قانون اساسی بیان کرد و افزود: بحث شوراها و مشورت و حضور و دخالت در امور اجتماعی جزو مجموعه قطعی دینی ما است و سیره قطعی پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) نشان از این دارد که باید به عقلا و اندیشمندان جامعه بها داده شود و مردم بتوانند در سرنوشت خودشان دخالت کنند.

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: تدبیر و تخصص دو مشخصه اصلی در اداره امور یک جامعه است چنان که در حدیث آمده کسی که بر 2 نفر مدیریت می‌کند باید عقل ده نفر را داشته باشد و در جامعه گسترده امروزی با نیازهای متعدد باید انتخاب مدیران شهری همراه با تخصص و مدیریت منطقی باشد.

وی با اشاره به جایگاه تدبیر و تعقل در مبانی اسلام بیان داشت: در مبانی اسلام اندیشه و تعقل از عبادت برتر و گاهی بالاترین عبادت است و مبنای اصلی شوراها تعقل و اندیشه همگانی و جمعی است که باعث رشد و شکوفایی هر جامعه‌ای خواهد شد.

حسناتی خاطر نشان کرد: دستور قرآنی است که همه دارایی های یک ملت متعلق به مجموعه مردم است و حاکم و مدیر این جامعه باید از مدبرترین و متخصص‌ترین افراد باشد که به فرموده شهید مطهری باید رشیدترین افراد باشند.

وی به مشخصه بارز یک مدیر کارآمد اشاره کرد و گفت: یک مدیر باید امکانات و نیازهای جامعه را به درستی شناخته و بتواند امکانات را بر حسب نیازهای جامعه اختصاص دهد که چنین مؤلفه‌ای تنها در سایه اندیشه و تعقل به دست خواهد آمد که هیچ سرمایه‌ای مانند عقل در اسلام نیست.

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه بیان داشت: حضرت علی(ع) در جایی فرمودند «مَن شاوَرَ الرِجالَ، شارَکها فِی عقولها»، هر که با مردان فهیم مشورت کند، شریک عقل آن‌ها شده است و جایگاه مشورت و تعقل به خصوص در امور جامعه بالاتر از مسائل مادی و امکانات است.

وی ادامه داد: اندیشه و تعقل و تدبر در امور هزاران برابر کارآمدتر از امکانات مادی است و این امر با تشکیل شوراها جنبه عملیاتی گرفته است که با گذشت سال‌ها بر دستاوردهای شوراها اضافه خواهد شد و بارورتر و مستحکم تر خواهند شد.

در ادامه این مراسم سهراب مظفرنجفی، فرماندار شهرستان نجف‌آباد نیز گفت: شهرستان نجف آباد دارای 14 شورای روستایی و 6 شورای شهری است و از ویژگی‌های خاص این شهرستان دارا بودن 12 قطب و شهرک صنعتی است.

وی ثبت نام نامزدها برای شوراهای اسلامی این دوره را در شهرستان معقول برشمرد و افزود: امسال استقبال برای ثبت نام شوراها در نجف‌آباد معقولانه بود که از تعداد ثبت نام شدگان 199 نفر متعلق به شهر نجف‌آباد هستند.

فرماندار شهرستان نجف‌آباد در پایان تصریح کرد: شهرستان نجف‌آباد در انتخابات شوراهای شهر و روستا دارای 182 شعبه اخذ رأی و حدود 2 هزار و 700 نفر عوامل اجرایی و هزار نفر عوامل نظارتی حضور دارند.

لینک خبر:http://isfahan.farsnews.com/news/13960209001041


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.