امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان

مشارکت ۳۹درصدی در پرداخت قبوض عوارض

شهردار نجف آباد گفت: از مجموع ۷۴هزار قبض نوسازی توزیع شده در سال گذشته که ارزش آن بالغ بر ۱۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان بود، شهروندان ۲۸هزار عدد معادل سی و نه درصد کل قبوض را پرداخت کردند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود منتظری گفت: از لحاظ ارزش ریالی شاهد تحقق ۲۴درصدی این قبوض بودیم ولی طبق پیش بینی های صورت گرفته در بودجه نود و پنج، نزدیک به ۷۲درصد این میزان محقق شده است.

وی با اعلام درآمد بیش از سه میلیارد تومانی نوسازی در سال گذشته و اشاره به رشد ۲۰درصدی این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل آن خاطر نشان کرد: طبق قانون تمامی عوارض نوسازی پرداخت شده شهروندان، صرفاً در امور عمرانی همان منطقه مصرف می شود.

منتظری با اعلام فرسودگی شدید بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهر بیان داشت: با وجود نظارت دولت در زمینه کنترل قیمت بلیط ها، عملاً خبری از تحقق سهم دولت در تامین هزینه های این بخش نیست و چندین سال است که بیشتر شهرداری های کشور بدون کمترین یارانه دولتی مشکلات این بخش را به دوش می کشند.

شهردار نجف آباد از سختی و پیچیدگی حمل و نقل شهری به دلیل مقرون به صرفه نبودن فعالیت در این بخش خبر داد و اضافه کرد: همین موضوع در بسیاری از موارد مشارکت بخش خصوصی را کمرنگ کرده به طوری که در پاره ای از مسیرها حجم ناوگان اختصاص داده شده با تعداد مسافران همخوانی ندارد و به همین دلیل می توان پیشنهاد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کوچکتر را نیز مطرح نمود.
با توجه به قطع یارانه های دولتی، خرید یک دستگاه اتوبوس شهری اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیون تومان را به بدنه شهرداری ها تحمیل می کند.

لینک خبر: https://goo.gl/WR615z


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.