امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
احیاء پس از سال ها انتظار

پروژه کشتارگاه صنعتی نجف آباد؛ بزرگترین در غرب استان+فیلم

پروژه کشتارگاه صنعتی نجف آباد؛ بزرگترین در غرب استان
احیاء پس از سال ها انتظار
کشتارگاه فعلی نجف آباد بیش از 30سال عمر کرده و از چندین سال پیش ساخت مجموعه ای جدید برای جایگزینی آن در دستور کار قرار گرفت؛ اقدامی که با وجود سهامدار شدن بخش خصوصی به دلایل مختلف تا حدود 3 سال اخیر بر زمین مانده بود.


محمدمغزی قائم مقام شهردار نجف آباد در این خصوص معتقد است: «در این مدت، سهامداران پروژه به دلیل نداشتن اعتبارات کافی و عدم موفقیت در تامین منابع مورد نیاز امکان شروع کار را پیدا نکردند و طرح بدون تغییر خاصی روی زمین مانده بود.»
با شروع به کار دوره جدید شورای اسلامی شهر نجف آباد، احیاء این طرح زیرساختی مهم در دستور کار قرار گرفت؛ این بار و پس از مطالعه ای دقیق، انجام کار کارشناسی، ضمن تهیه نقشه راه پروژه در مراحل مختلف رایزنی ها برای اخذ اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات عمرانی دفتر مقام معظم رهبری نیز شروع شد.
در این میان با توجه به انصراف بخش خصوصی به دلیل عدم توانایی مالی و لزوم تعیین تکلیف قطعی سهامداران به منظور طی مراحل قانونی اخذ اعتبارات، شهرداری طبق روالی قانونی و براساس مصوبه شورای شهر سهام بخش خصوصی را با قیمت کارشناس رسمی دادگستری خریداری و نسبت به یکپارچه نمودن مالکیت اقدام نمود..

سهامدار کردن زیرمجموعه های شهرداری
البته در این میان مشکلی وجود داشت؛ قانون تصریح داشت که «حداقل 3شرکت یا مجموعه بایستی در پروژه سهام دار باشند». برای رفع این محدودیت، شهرداری طبق روال معمول چنین اقداماتی و با مصوبه شورای شهر، بخشی از سهام خریداری شده را به 2سازمان زیرمجموعه خود واگذار کرد؛ بدین معنی که در اصل ریالی از شهرداری خارج نشد و به نوعی پول سهام خریداری شده در امورات مورد نیاز هزینه گردید.

مغزی قائم مقام شهردار در این خصوص با اشاره به فعالیت چندین سازمان همانند رفاهی تفریحی، مدیریت پسماند و اتوبوسرانی زیر نظر شهرداری می گوید:« نزدیک به 80 درصد سهام خریداری شده از بخش خصوصی در اختیار شرکتی با عنوان "شرکت فرآوری مواد پروتئینی ایثار شهرستان نجف آباد" با مدیر عاملی یکی از کارمندان قرار داده شد و سازمان های رفاهی و تفریحی به همراه نوسازی و بهسازی نیز به عنوان شخصیتی حقوقی در مجموع 20درصد سهام را در اختیار گرفتند.»
جزئیات این اقدام به گونه ای تنظیم گردید که اشخاص تنها به عنوان سهامداران حقوقی شناخته شده و امکانی برای فعالیت اشخاص حقیقی باقی گذاشته نشد.

ورود پروژه به فاز عملیاتی
به دنبال تجمیع سهام پروژه و تکمیل مراحل قانونی مورد نیاز، کار جذب اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری سرعت بیشتری پیدا کرد. مغزی قائم مقام شهردار در این خصوص می گوید: «به دنبال رایزنی های گسترده اختصاص بخشی از اعتبار مورد نیاز اولین فاز مورد تصویب قرار گرفت و همزمان با پیگیری های صورت گرفته از منابع استانی و شهری مقرر شد منابع دیگری هم بدین منظور اختصاص پیدا کند.»

به دنبال آغاز فاز عملیاتی پروژه در اواسط سال گذشته، کشتارگاه صنعتی نجف آباد در حال حاضر با پیشرفت قابل توجهی در اولین فاز خود مواجه شده و همزمان کار ساخت اسکلت فلزی آن نیز در کارگاه یکی از تولید کنندگان فعال در شهرک صنعتی نجف آباد در حال انجام است.»
درحال حاضر سوله آغل کشتارگاه نصب شده و سوله سالن کشتار نیز مراحل ساخت خود را پشت سر می گذارد.

لینک آپارات: http://www.aparat.com/v/UNK62



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.