امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

آمار حریق و حوادث در سه ماهه اول سال96

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد آمار حریق و حوادث در سه ماهه اول امسال نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

آتشیاراحمد هادی مدیرعامل سازمان در این باره اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته بیشترین آمار آتش سوزی ها مربوط به منازل مسکونی و خودرو و موتور سیکلت بوده است که عدم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان مزید بر علت این حوادث بوده است از طرف دیگر افزایش روز افزون خودروهای سواری و گسترش و بهره برداری از بزرگراه های درون شهری و همچنین افزایش سرعت خودروها و عدم رعایت مقررات ایمنی و راهنمایی و رانندگی، منجر به تصادف و افزایش آمار مصدومین نیز گردیده است.

البته نباید فراموش کرد که از دیگر عوامل افزایش آمار حوادث در سه ماهه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل ، حبس شدن در اماکن ، ورود حیوانات وحشی و موذی به اماکن، غرق شدگی ، سقوط در چاه ، برق گرفتگی ، سقوط از ارتفاع بوده است .
هادی گفت: نیروهای پنج ایستگاه فعال آتش‌نشانی در سطح شهر نجف آباد در سه ماهه نخست امسال به 232 مورد مأموریت اعزام شدند . در حاليكه در سه ماهه نخست سال قبل به 166 مورد ماموريت اعزام شدند و اين نشان از افزايش تقريبي 40 درصدي در سال جاري دارد .


هادی ادامه داد: از مجموع 232 مأموریت انجام‌شده در سه ماهه نخست سال جاری 87 مورد مأموریت اطفای حریق و 145 مورد مأموریت امداد رسانی به حادثه ‌دیدگان مختلف بوده كه به مركز فوريتهاي 125 گزارش شده است در این حوادث 32 نفر مصدوم ، 7 نفر متوفی و با اقدام به موقع گروه آتش نشانان 58 نفر نجات یافتند .
هادی در پایان با اشاره به اینکه در امدادرسانی ، زمان رسیدن از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، اضافه نمود: سازمان آتش‌نشانی نجف آباد در سه ماهه اول امسال میانگین زمان رسیدن به محل حادثه را به 5 دقیقه رسانده است .


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.