امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطیب نماز جمعه نجف آباد:

نماز جمعه قلب تپنده فرهنگی شهر است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به برپایی بیش از ۸۰۰ نماز جمعه در کشور، گفت: نماز جمعه زمینه عزت، وحدت، شوکت، تربیت و قلب تپنده فرهنگی یک شهر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به روزهای پایانی دولت و تشکیل کابینه جدید گفت: این روزها در آستانه تشکیل کابینه جدید دولت هستیم و سعی شود در این زمینه از افرادی قوی و جوان و متخصص استفاده شود.

وی در ادامه بیان داشت: مشکل اصلی امروز جامعه، بحث اقتصاد و اشتغال است و سعی شود در این دو ضرورت افرادی شایشته ای به خدمت گماشته شود و همچنین آغاز دور جدید شوراها و انتخاب شهردار نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و مسؤولان در همه برنامه ها باید بدانند که تصمیم و انتخاب هایشان برای همیشه در تاریخ می ماند.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به تحولات منطقه به ویژه یورش رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: آنچه امروز در منطقه تحت عنوان وحدت غربی، عبری و عربی شاهد هستیم، تنها برای نابودی و بلعیدن ملت ها و عهدشکنی است و اگر امروز دشمنان علناً وارد صحنه شده اند نه همانند قدیم در پشت پرده باشند، چون نابودی خودشان را می بینند که به آخر خط رسیدند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه تصریح کرد: یورش دوباره رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و شهادت و دستگیری فلسطینیان به خاطر توطئه آنها برای مسجد الاقصی است و باید بدانند که این انتفاضه ها هیچ گاه تمام نمی شود و شور و حرکت مردم است که شکست خورده نهایی خود این متجاوزان هستند.

وی با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت افزود: از برکات حضور فاطمه معصومه در شهر قم، رسیدن پیام مکتب اسلام به تمام جهانیان در سایه حوزه های علمیه است که شیفتگان علوم الهی را به این شهر می کشاند و اگر زیارت آن حضرت با معرفت خوانده شود، به نکات معرفتی زیادی خواهیم رسید.

حجت الاسلام حسناتی درباره نامگذاری این روز به نام روز دختر نیز بیان داشت: دختران گذشته ما، زنان فعلی ما هستند که اگر دختران در محیط خانه به درستی تربیت شوند، زنانی هم چون مادران شهدا را تحویل جامعه می دهند که فرزندانی آنگونه شجاع و مخلص تربیت کردند و دشمنان به این واقعیت رسیده اند که نبض این جامعه به دست زنان است.

وی با اشاره به روایتی که مقام دختران را در خانواده بالاتر از پسران بیان کرده، گفت: قداست خانواده از وجود همین زنان قهرمان شکل می گیرد و باید کرامت دختران در مراحل تربیت از سوی والدین حفظ شود و این دختران ابزار عزت و شرف جامعه هستند و باید در محیط خانواده به چنان جایگاهی برسند که با عزت و کرامت در جامعه زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در مورد 5 مرداد، سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب نیز خاطرنشان کرد: بهره مندی مردم از نماز جمعه قبل از انقلاب تنها در برخی از شهرها از جمله نجف آباد برگزار می شد، که این شهر یک دهه قبل از انقلاب با وجود تمام بازداشت ها و دستگیری ها، ولی باز به همت علمای این شهر برگزار می شد.

وی با اشاره به برپایی بیش از 800 نماز جمعه در کشور تصریح کرد: نماز جمعه زمینه عزت، وحدت، شوکت، تربیت و قلب تپنده فرهنگی یک شهر است و متعلق به هیچ گروه و فرقه ای نیست، متعلق به قرآن و اسلام است و سیاسی بودن نماز جمعه از آن روست که در مقابل دشمنان یک اعلام حضور و هوشیاری و اتحاد است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.