امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مدیرعامل مدیریت پسماند شهری نجف‌آباد مطرح کرد

تفکیک 54درصد زباله‌های نجف‌آباد توسط مردم

مدیرعامل مدیریت پسماند شهری نجف‌آباد درباره اهم فعالیت‌های مدیریت پسماند شهری گفت: 54درصد زباله‌های شهر توسط مردم تفکیک شده و 92درصدی پسماندهای شیشه‌ای از مبدأ تفکیک و 4 هزار و 500 تن کود در کارخانه بازیافت نجف‌آباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، به نقل از روابط عمومی شهرداری نجف‌آباد، سهراب بیگدلی اظهار کرد: در حال حاضر، حدود 54 درصد مواد بازیافتی به صورت تفکیک شده از درب منازل جمع‌آوری شده، 44 درصد در محل کارخانه بازیافت تفکیک شده و 2 درصد نیز مربوط به ایستگاه‌های ثابت جمع‌آوری مواد بازیافتی سطح شهر هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری نزدیک به یک میلیون و213 هزار تن مواد بازیافتی از سطح مناطق پنج‌گانه شهر طی سال گذشته بیان داشت: بیشترین سهم از این میزان با 41 درصد مربوط به مقوا و کاغذ بوده و پلاستیک با 22 درصد، فلزات با 15، پت و ضایعات با 13 و شیشه با 9 درصد جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل مدیریت پسماند شهری نجف‌آباد سهم هر کدام از روش‌های تفکیک را در خصوص ضایعات مختلف، متفاوت دانست و گفت: در خصوص تمامی این موارد، سهم ایستگاه‌های ثابت بازیافت بین دو تا سه درصد است ولی در 46 درصد به ثبت رسیده است.

وی میزان تفکیک مقوا و کاغذ در کنار فلزات در کارخانه و مبدأ را تقریباً مساوی و در حدود 43 و 55 درصد بیان داشت و خاطرنشان کرد: از 171 هزار تن پلاستیک تفکیک شده در سال گذشته، 54 درصد در محل کارخانه انجام گرفته و 44 درصد را مردم انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری افزود: طی سال گذشته از سطح 6 شهری که در شرکت سهام‌دار هستند، بیش از 50 هزار تن مواد آلی جمع و به کارخانه وارد شد که از این میزان نزدیک به 4 هزار و 500 تن کود تولید و به بازار عرضه شد.

سهراب بیگدلی از اسفند ماه با ورود 7 هزار و 900 تن و بهمن ماه با 3 هزار و 500 تن به عنوان سنگین‌ترین و سبک‌ترین ماه کاری کارخانه یاد کرد و بیان داشت: در همین مدت از سطح مناطق پنج‌گانه شهر نجف‌آباد، نزدیک به 50 هزار تن پسماند وارد کارخانه شد که از این مقدار حدود 36 هزار تن مواد آلی جمع‌آوری، بیش از 12 هزار تن از مواد دفن و 780 تن هم به صورت مواد بازیافتی جداسازی شد.

لینک خبر:http://isfahan.farsnews.com/news/13960524001753


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.