امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،

نکوداشت مقام علمی آیت امینی نجف آبادی+فیلم

در آیینی5 شنبه26 مردادماه، از مقام و شخصیت علمی آیت الله شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی تجلیل و قدردانی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مراسم صبح 26 مردادماه،در شهر نجف آباد و با پیام آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.
در این پیام آمده: نجف‌آباد شهر علم، ایمان و جهاد، همواره، عالمانی بزرگ و مردانی مومن و مجاهدانی با اخلاص را در دامان خود پرورش داده و از این جهت، تاریخی پر افتخار را برای خود به ثبت رسانیده است.
در بخش دیگری از پیام آمده: بی‌شک یکی از این چهره‌های مبرز و درخشان، عالم پارسا و معلم اخلاق حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی دامت‌ برکاته است که وجاهت علمی این عالم بزرگوار در کنار شخصییت متین و اخلاقی ایشان و روشن‌نگری در مسایل گوناگون و روحیۀ اعتدال و انصاف در امور، باعث شده تا همواره جایگاه ایشان چه در حوزه علمیه و چه در صحنۀ اجتماع و چه در میدان سیاست، جایگاهی برجسته و مقبول خاص و عام باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این آیین گفت: آیت الله امینی شخصیتی بزرگ در دنیای تشیع در قرن اخیر است که بیش از 40 تالیف با موضوعات دینی و اجتماعی دارد و بیشتر این آثار به 20 تا 24 زبان چاپ شده است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: آیت الله امینی همچون شهید مطهری شخصیت امام راحل را درک کرد و راه امام و ولایت را ادامه داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم در این مراسم گفنت: اگر شهری مثل نجف آباد 2هزار و 500 شهید همچون شهدای دفاع مقدس و شهید حججی را دارد بخاطر وجود عالمان گرانقدر این شهر همچون آیت الله امینی است که راه سعادت را به جوانان نشان داد.
آیت الله طباطبایی افزود: آیت الله امینی از شخصیت هایی بود که مرجعیت حضرت امام خمینی(ره) را تایید کرد و همین موضوع باعث نجات جان امام در دوران دستگیری ایشان شد.
زرگراستاندار اصفهان هم با اشاره به مقام والای این عالم بزرگوار گفت: آیت الله امینی چهره فرهیخته ای است که تنها متعلق به نجف آباد نیست بلکه این شخصیت، شخصیتی جهانی است و برای بزرگداشت مقام وی باید در ابعاد بین المللی برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف آباد نیز گفت: جامعه امروز ما مخصوصا نسل جوان به شدت محتاج شناخت انسان های همچون شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی هستند که همه زندگی خود را صرف دین و تعالی جامعه کردند.
آیت الله امینی نجف آبادی در پایان مراسم و بعد از تجلیل وی گفت: باید علمای گذشته و قدیم نجف آباد را ستود که در مسیر انقلاب و نظام ایستادند و این شهر را سرافراز کردند.
در این مراسم نیز تمبر یادبود و بزرگداشت آیت الله امینی نجف آبادی رونمایی و اعتبار بخشی شد.
آیت الله امینی نجف آبادی متولد 1304 در نجف آباد است که از محضر حضرات آیات بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی استفاده کرد و قبل از انقلاب از یاران راستین امام خمینی ره است.
وی از موسسسان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که 3 دوره هشت ساله نمایندگی مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان،هیات امناتی دانشگاه امام صادق و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه خود دارد.
وی صاحب تالیفات فراوانی در حوزه دین و اجتماع است که از جمله آن می توان به دادگستر جهان، آیین همسر داری، همه باید بدانند، آموزش دین و بررسی مسایل کلی امامت اشاره کرد.

لینک آپارات :http://www.aparat.com/v/WBbtY



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.