امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

آیت‌الله امینی از سابقون در انقلاب و نهضت امام خمینی بود

آیت‌الله امینی از سابقون در انقلاب و نهضت امام خمینی بود و با نگارش کتاب‌های بی‌شمار زمینه رشد و توسعه معارف اهل‌بیت(ع) را در عرصه جهانی فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، بیست و ششم مرداد، در سالروز بازگشت آزادگان، شهر نجف‌آباد، که هنوز سایه ابهت و دلاورمردی شهید حججی در آن طنین‌انداز است، شاهد برگزاری سومین فصل از آیین تجلیل از بزرگان و نام‌آوران شهر نجف‌آباد بود.

این مراسم پیش از ظهر امروز و به پاسداشت فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آیت‌الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی صورت گرفت، شاهد حضور بزرگانی چون آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله عبداللهی عضو مجلس خبرگان رهبری، استاندار اصفهان، و جمع کثیری از علما و فضلا و مردم شهیدپرور شهرستان بود.

قرائت پیام آیت‌الله مظاهری، زعیم حوزه‌های علمیه اصفهان، درباره شخصیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت‌الله امینی، فصل آغارین این مراسم را تشکیل می‌داد.

آیت‌الله امینی که با وجود کهولت سن و بیماری در این مراسم حضور یافت، گفت: نجف‌آباد یک شهر استثنایی است که این ثمره وجود علمایی چون آیت‌الله حججی، آیت‌الله ریاضی و دیگر علما است که در زمانی که طلبگی یک امر مغفول در جامعه بود، این بزرگواران با تلاش خود باعث جذب بسیاری از جوانان به مکتب اهل‌بیت(ع) شدند و من حضورم را در حوزه به برکت وجود این علما می‌دانم.

از دیگر سخنرانان این مراسم آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بود که در توصیف شخصیت آیت‌الله امینی افزود: نکته ارزشی در بین تمام فضائل و ویژگی‌های برجسته آیت‌الله امینی، یک نکته است و آن تأیید مرجعیت حضرت امام در سخت‌ترین شرایط انقلاب بود که شاید ظاهر این کار در آن دوران خفقان طاغوت، ساده باشد، اما اگر به عمق جریان دستگیری امام نگاه کنیم خواهیم دید که کار بزرگی انجام شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نیز به عنوان یکی از شاگردان آیت‌الله امینی درباره شخصیت وی بیان داشت: وی از سابقون الاولون در انقلاب و نهضت امام خمینی بود و با نگارش کتاب‌های بی‌شمار زمینه رشد و توسعه معارف اهل‌بیت(ع) را در عرصه جهانی فراهم کرد که کتاب‌هایش به بیش از 24 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و بیش از 40 اثر از وی که برخی به کرات چاپ شده، وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: از مسائل مهمی که در رابطه با آیت‌الله امینی و برخی از علمای آن زمان وجود دارد، کشف شخصیت امام راحل از سال‌های 1320 توسط این بزرگواران است که تا امروز ادامه دارد.

به گزارش فارس، رونمایی از تمبر یادبود آیت‌الله امینی و سردیس وی که در محل سالن شهروند نصب خواهد شد، از دیگر برنامه‌های این همایش بود که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف‌آباد و دفتر امام‌ جمعه و تلاش‌های بی‌وقفه حجت‌الاسلام حسناتی صورت گرفت.

لینک خبر: https://goo.gl/PuWMmq


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.