امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
امام جمعه نجف آباد:

روح مناسک حج، ولایت اهل بیت است

 
خطیب جمعه نجف آباد گفت: خروج حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام حج، نشان دهنده این است که روح مناسک و عبادات از جمله فریضه حج ولایت اهل بیت است.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام‌ جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به فضیلت دهه اول ذی الحجه گفت: روز عرفه، روز نیایش و معرفت و روز وصل شدن به معبود و در روز عیدقربان، موعد موحد شدن و خالص شدن در راه خدا است.

وی هم چنین با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر در این هفته افزود: امام باقر برای ترویج معارف و آیین نامه و مرامنامه شیعه خیلی زحمت کشیدند و اگر مذاهب دیگر شخصی هم چون امام باقر(ع) را داشتند، عالم را گرفته بودند؛ از این رو باید در برگزاری محافل و بهره گیری از معارف اهل بیت اهتمام بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: امام باقر(ع) در زمان حیاتشان هم از لحاظ سیاسی با سیاستمداری و هوشیاری علیه حکام جور زمان در پشت پرده رهبری کردند و هم با تربیت شاگردان و گسترش معارف دین نقش مؤثری داشتند.

وی یکی دیگر از مناسبت های این هفته را روز یوم الترویه برشمرد و بیان داشت: خروج سیدالشهدا در ایام حج، نشان از دو هدف دارد یکی حفظ حرمت حریم خدا چنان که حضرت فرمودند اینان قصد دارند خون مرا در حرم بریزند و هدف دوم، می خواستند به ما نشان دهند که روح مناسک و عبادات، ولایت اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: امام هر عصر روح حج است و اگر این مناسک روح نداشته باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت و امام با هجرتشان کعبه دیگری ایجاد کردند که طبق روایات روز عرفه زائران حرم حسینی مقامشان از حجاج در صحرای عرفات بالاتر است و این یک درس است که اگر می خواهید کعبه بماند، توحید بماند، منا و عرفات بماند، باید حسینی عمل کنید مانند سیدالشهداء عمل کنید و باید مجاهد باشید.

وی در ادامه با اشاره به برخی توطئه ها برای به انزوا کشاندن فرهنگ اسلام و انقلابی افزود: گروهی متأسفانه در داخل و خارج کشور در تلاش هستند از انقلابی که بر پایه مکتب اسلام است، اسلامی لیبرالیستی و سکولاریستی همانند دین مسیحیت نشان دهند که افراد به دور از دغدغه های اجتماعی و انسانی تنها به عبادت خود مشغول باشند که چنین دینی به قول امام فقط اسلام آمریکایی یا اسلام انگلیسی است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: اگر ما دین ابراهیمی و محمدی می خواهیم، باید شیوه و روش حسینی را در پیش گیریم، امروز در خاورمیانه و کشورهای مسلمان شاهد هستیم که تمام یزدیان عالم را جمع کردند و به جنگ اهل حق آمدند و آنان که حسین وار و با روحیه جهادی ایستادند، چنین پیروزی های عظیمی به دست آوردند.

وی هم چنین با اشاره به آغاز کار دولت دوازدهم و شوراهای شهر و روستا نیز بیان کرد: در شرایط خوبی که به وجود آمده؛ به گونه ای که مردم از دولت حمایت جانانه کردند، مجلس حمایت کرد و رهبری هم حمایت کردند، باید دولتمردان با خدمت بی منت، پاکدامنی، همت برای اشتغال، همت برای تولید و ایجاد عزت و اقتدار این کشور، با نگاه به درون و دارایی های داخلی و برنامه ریزی بیش از گذشته تلاش کنند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: امروز وقت خدمت است و باید با همدلی، صفا و وحدت و حضور جهادی و انقلابی در خدمت رسانی به مردم جانانه از همه ابعاد فرهنگ این کشور دفاع کنیم و نگذاریم آرام آرام فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی تبدیل به فرهنگ منحط غربی شود و تنها اسمی از اسلام در این نظام باقی بماند.

وی درباره آغاز هفته دولت نیز بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه عالی از خدمتگزاران این نظام بودند که به دست منافقین به شهادت رسیدند؛ اما مردم در آن برهه سخت در رکاب امام ایستادند و مقاومت کردند؛ از این رو باید مرتب آن دوران را یادآوری کنیم تا چراغی برای حل مشکلات و موانع پیش روی جامعه ما باشد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.