امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
درمراسم بهره برداری ازمیدان میوه‌وتره‌بار غرب استان مطرح شد؛

حجتی: تولید محصولات کشاورزی باید به سمت تولیدات گلخانه‌ای برود

با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار اصفهان، بزرگترین میدان میوه و تره بار غرب استان در شهرستان نجف آباد با هزینه ای بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و ۷۱ غرفه با مشارکت شهرداری نجف آباد و بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در آیین بهره برداری از میدان میوه و تره بار غرب استان اصفهان در شهرستان نجف آباد، با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین و گردشگری ترین استان کشور شناخته شده است، افزود: گرچه کشاورزی در استان در سایه ی صنعت کمرنگ تر دیده می شود ولی با این وجود استان اصفهان یک استان کاملا کشاورزی است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه میزان بارش های استان یک ششم بارش های دنیا و یک دوم متوسط بارش های کشور است و چندین سال است که اصفهان وارد خشکسالی شدید شده و حدود ۲۵ درصد زمین های کشاورزی از چرخه تولید خارج شده است ولی هنر کشاورزان اینگونه است که حجم تولیدات استان کاهش نداشته و حدود ۶ میلیون تن تولید محصولات کشاروزی در استان صورت گرفته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر در کشور جایگاه اول و در تولید دیگر محصولات دامی و لبنی نیز در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار نجف آباد هشتمین میدان میوه و تره بار استان است، گفت: به نظر می رسد که باید شهرداری وارد فاز دوم این میدان شود و امیدواریم که در افتتاح اینگونه پروژه ها همچنان سرمایه گذاران بخش خصوصی یاری رسان باشند.

حجتی: تولید محصولات کشاورزی باید به سمت تولیدات گلخانه ای برود

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم، افتتاح میدان میوه و تره بار این شهرستان را مایه مباهات خواند و از اعتماد به نفس و تلاش شبانه روزی همه مسئولان شهرستان و سرمایه گذار این پروژه تقدیر کرد.
محمود حجتی با تاکید بر اینکه باید با همین همت و مدیریت جهادی این پروژه توسعه یابد، افزود: نجف آباد از دیرباز محل تولیدات کشاورزی و عرصه محصولات با قیمت مناسب بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیتی که خداوند در وجود بشر به ودیعه گذاشته است انتها ندارد و با عنایت پروردگار انسان به هرچه اراده نماید خواهد رسید و می توانیم با استفاده از همین ظرفیت اقدامات گسترده ای را در استان و کشور به انجام رسانیم و مهم این است که به ظرفیت بی منتهای خود ایمان داشته باشیم و با مشارکت، همکاری و سعه صدر فعالیت نماییم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی باید به سمت تولیدات گلخانه ای برود، افزود: تولیدات گلخانه ای بهره وری آب را افزایش می دهد و با بکارگیری متخصصین اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد و دولت نیز آماده ی هرگونه همکاری در این زمینه است.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان استان اصفهان و شهرستان نجف آباد جزو بهره ورترین کشاورزان استان های کشور هستند.

گفتنی است؛ بزرگترین میدان میوه و تره بار غرب استان در شهرستان نجف آباد به مساحت ۶۲ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۷ هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و ۷۱ غرفه با مشارکت شهرداری نجف آباد و بخش خصوصی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار اصفهان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

لینک خبر:https://goo.gl/NokBze


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.