امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
استاندار اصفهان مطرح کرد

سکونت 88 درصد از جمعیت استان اصفهان در شهرها/ مردم شهردار دور جدید با 4 سال تجربه را می‌خواهند

استاندار اصفهان گفت: با توجه به آمارها 75 درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و در استان اصفهان این رقم 88 درصد است که می‌توان اصفهان را به‌ عنوان یک استان شهری نامید، اصفهان با داشتن 107 شهر در استان بیشترین تعداد شهر را در کل کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، رسول زرگرپور عصر دیروز در آیین ابلاغ حکم انتصاب مجدد شهردار نجف‌آباد با اشاره به برگزاری 4 رویداد ملی در کمتر از 2 ماه گذشته در استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری پانزدهمین اجلاس پیرغلامان با حضور هزار و 200 نفر از سراسر کشور و 60 نفر از 40 کشور دیگر جهان که از لحاظ کمی و کیفی بی‌نظیر بود که در بین این پیرغلامان نه فقط از شیعیان بلکه از اهل سنت و حتی کشیش مسیحی نیز حضور داشتند، یکی از این برنامه‌ها بود.

 وی دومین رویداد ملی را تشییع شهید مدافع حرم محسن حججی برشمرد و افزود: مراسم تشییع این شهید در شهرهای مختلف و به‌ خصوص در نجف‌آباد واقعاً بی‌نظیر بود و یک‌ بار دیگر روزهای ابتدای انقلاب و دوران جنگ را زنده کرد و رویداد سوم مراسم تاسوعا و عاشورا و رویداد چهارم حضور جمعیت نیم میلیونی در مراسم قالی‌شویان مشهد اردهال بود که امسال معنویت خاصی به مراسمات عزاداری بخشید.

استاندار اصفهان در ادامه بیان داشت: این 4 رویداد چند خصوصیت مهم داشت و آن شکوه و ابهت این مراسمات بود که معنویت خاصی به فضای محرم در کشور داد و نکته مهم‌تر که کمتر به آن توجه شده، امنیت و آرامش بی‌نظیر این 4 رویداد بود که علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمنان در برهم زدن امنیت این مراسمات به برکت خون شهیدان و تلاش‌های نیروهای امنیتی و انتظامی حتی نسبت به سال‌های گذشته کمترین رویداد امنیتی را داشتیم.

وی در ادامه درباره انتصاب شهرداران در شورای پنجم خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها 75 درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و در استان اصفهان این رقم 88 درصد است که می‌توان اصفهان را به‌ عنوان یک استان شهری نامید و با وجود داشتن 107 شهر در استان بیشترین تعداد شهر را در کل کشور دارا هستیم.

زرگرپور درباره اعضای شوراهای شهر در استان اصفهان نیز گفت: تعداد اعضای شوراهای شهر استان اصفهان حدود 571 نفر است که باید 107 شهردار انتخاب کنند که تاکنون حکم 90 نفر از این شهرداران ابلاغ‌ شده و 11 شهر هنوز موفق به انتخاب شهردار نشدند و 6 شهر افراد معرفی شده دارای شرایط احراز صلاحیت نیستند.

وی درباره اقدامات اصولی در دوره پنجم شوراها نیز بیان داشت: انجام طرح تفصیلی شهر و سند نهایی بالادستی اگر در شوراها انجام نشده باید در دستور کار قرار گیرد که در آینده شاهد معضلات شهرهای بزرگ نباشیم و اقدام دیگر شوراها احیای ساختار تشکیلات جدید بر اساس مصوبات وزارت کشور است که به شهرداری‌ها ابلاغ شده و فرصت به پایان رسیده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: بحث درآمد که موتور محرک فعالیت شهرداری‌ها است یا از طریق مشارکت‌های مردمی یا از طریق صدور عوارض است، از جمله مشکلاتی که در برخی شهرها شاهد هستیم این است که بودجه از طریق فروش تراکم به دست می‌آید که این عمل نه وجهه منطقی دارد و نه درست است و نکته دیگر اجرای عدالت و توازن در مناطق مختلف شهری است.

وی در پایان با خطاب قرار دادن شهردار نجف‌آباد گفت: توجه داشته باشید که مردم نجف‌آباد شهردار دور قبل را نمی‌خواهند، بلکه شهردار دور جدید با 4 سال تجربه را می‌خواهند و حتماً انتظارات مضاعفی دارند و نباید روند 4 سال گذشته ادامه پیدا کند، باید با یک برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تر ابتکارات جدیدتر، تلاش‌های بیشتر و هماهنگی کامل‌تری داشته باشید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.