امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
امام جمعه نجف‌آباد:

اتحاد ملت در سایه انتقادها و گلایه های مسؤولان از هم شکسته نشود

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به توطئه‌های دشمنان درباره قوه قضاییه و سپاه گفت: امروز وظیفه اصلی هر یک از ما دفاع از دارایی‌های داخلی در کنار حفظ وحدت و عزت جامعه است که اگر انتقادی نیز وجود دارد با هوشیاری و بصیرت بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با این تعبیر که کدخدای عالم خود را ملعبه و مضحکه همه کرده است، گفت: سخنان و یاوه‌گویی‌های رییس‌جمهور آمریکا، نشان از اوج جهالت و ظلم دنیای متمدن دارد.

وی درباره تهدیدات جدید آمریکا درباره نقض برجام افزود: همان‌گونه که رهبری در ابتدای مذاکرات برجام تأکید کرده بودند که اینان بر سر عهد و پیمان خود نمی‌مانند چون نص صریح کلام الهی است و اگر آنان برجام را نقض کنند ما هم نمی‌گذاریم ذره‌ای به عزت، شرف و عظمت کشور خدشه وارد شود.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه درباره تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا نیز بیان کرد: سپاه از بدنه این نظام و زائیده انقلاب است که بعد از این یاوه‌گویی آمریکا شاهد بودیم که همه پرقدرت در حمایت از سپاه به میدان آمدند و باید این وحدت و هوشیاری هر چه بیشتر در جامعه نمود پیدا کند.

وی ادامه داد: اصول انقلاب و اصول قانون اساسی بر همه ما فرض است و اگر گله و انتقادی درباره عملکرد افراد و مجموعه‌ها وجود دارد نباید باعث اختلاف و تقویت دشمنان شود که گمان کنند این اختلافات و انتقادات ما نشانه دوستی با آنان است.

امام‌جمعه نجف‌آباد بزرگ‌ترین خطر امروز را جنگ داخلی برشمرد و گفت: همان‌گونه که در طول 8سال دفاع مقدس به جهانیان ثابت کردیم در میدان جنگ بیرونی همیشه پیروز هستیم ولی امروز خطر در داخل است که دشمن با انواع توطئه‌ها به دنبال سست کردن اتحاد میان دولت و ملت و بدنه این نظام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز وظیفه اصلی هر یک از ما دفاع از دارایی‌های داخلی در کنار حفظ وحدت و عزت جامعه است که اگر انتقادی نیز وجود دارد با هوشیاری و بصیرت بیان شود.

وی در ادامه بیان داشت: در دورانی که جهان دم از تمدن و پیشرفت می‌زند، تنها ظلم‌ها، جنایات و جهالت‌ها جدید شده و ابزار و وسایل پیشرفت تنها برای نابودی بشریت و انسانیت به کار گرفته می‌شود و آنانی که تحت مجموعه‌های حقوق بشر فعالیت می‌کنند تنها بله قربان گوی این ظالمان شده‌اند و امروز بشریت با چنین دموکراسی و حقوق بشری مواجه است.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به سکوت جوامع حقوق بشر در برابر جنایات میانمار افزود: اوج دفاع حقوق بشر آمریکایی را می‌توان در کشور میانمار مشاهده کرد که چگونه در برابر صدها هزار نفر که خانه‌هایشان به آتش کشیده شده و حتی مدارسی که با کودکانش به آتش کشیدند، سکوت کرده‌اند و هیچ فریادی نمی‌زنند و فریادشان بر سر آنانی که به دفاع از این مظلومان به پا خواسته‌اند.

وی شکل‌گیری گروه‌های تروریستی را از دیگر جنایات سردمداران ظلم جهانی بیان کرد و گفت: آنانی که پست‌ترین موجودات را به اسم داعش پیدا کردند و فنون آدم کشی را همراه با جدیدترین تسلیحات نظامی در اختیارشان قرار دادند تا رسماً آدم بکشند و این‌ها با این اقداماتشان تنها دنبال منافع و حیات خودشان که غارتگری مظلومان عالم است، هستند.

امام‌جمعه نجف‌آباد با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) افزود: عامل نابودی یک نهضت، نابودی فرهنگ آن نهضت آن است و دشمنان پس از واقعه عاشورا چنان جو خفقان و وحشت آلودی در بلاد اسلامی ایجاد کردند که هیچ‌کس حق اظهارنظر نداشت تا در سایه این خفقان تمام مبانی اسلام را نابود کند.

وی ادامه داد: اقدامات امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا و در طول 35سال امامتشان که در قالب دعا و نیایش باعث حفظ فرهنگ شیعه و اسلام شد و نهضت و انقلابی که از سوی امام باقر و صادق شکل گرفت، زیربنایش به همت امام سجاد ریخته شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.