امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پیاده روی عزاداران اربعین حسینی در نجف آباد‎

همزمان با اربعین حسینی در نجف‌آباد
قافله جاماندگان اربعین، تا گلزار شهدای نجف‌آباد را پیاده طی کردند
پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی، در دومین سال خود در شهرستان نجف‌آباد با پیاده‌روی از مسیر میدان امام تا گلزار شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، در سالروز اربعین حسینی، قافله جاماندگان از پیاده‌روی اربعین، هم چون سال گذشته در نجف‌آباد مسیر میدان امام تا گلزار شهدا را پیاده طی کردند.

در طول مسیر این پیاده‌روی موکب‌هایی همانند کربلا و نجف، تعبیه شده بود، و از زائرانی که روحشان در گرد حریم عشق پرواز می‌کرد، پذیرایی می‌کردند، هم‌چنین حضور نیروهای امدادی هلال‌احمر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

این تجمع مردمی که دومین سال آن برگزار می‌شود، به همت هیأت های مذهبی شهرستان نجف‌آباد و اتحاد مثال‌زدنی آنها به برکت اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر نسبت به سال قبل برگزار شده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی بعد از اقامه نماز ظهر به ایران سخن پرداخت و درباره عظمت عاشورا و پیاده‌روی اربعین گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره پیاده‌روی اربعین هیچ‌کس نمی‌تواند عظمت این حضور را به تصویر بکشد و این پیاده‌روی اوج ترس و وحشت را در دل دشمنان خواهد نشاند و کربلا امروز نقطه اتصال تمام جهان شده است و از هر دین و مذهبی در این پیاده‌روی حضور دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شخصیت والای شهید حججی ادامه داد: شهید حججی، دانشجوی مکتب سیدالشهداء و خروجی این دانشگاه شد که این‌گونه به تعبیر رهبری حجت خدا در این دوران شد که اوج اخلاص و عزت این جوان را می‌توان در لحظه اسارت او مشاهده کرد که لحظه‌ای برای نجات خودش به دشمن التماس نکرد.

وی هر فردی را نسبت به مسؤولیتی که دارد، مدافع حرم برشمرد و گفت: شما باید در همه حال مدافع حرم باشید نباید فقط هم‌پیمان بودن با مدافعان حرم با نشان دادن عکس یک شهید باشد، و در عمل از عزت و غیرت بویی نبرده باشی.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از برخی از برنامه‌های صدا و سیما تصریح کرد: باید توجه جدی صورت گیرد که کجای قاموس کربلا این‌گونه برنامه‌هایی وجود داشته است.

حجت‌الاسلام صابری اراکی افزود: اینها انحراف عاشورا است که از عاشورا و پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهیم، ولی مبلغ بی‌حجابی و بی‌غیرتی هستیم، نباید درس‌های عاشورا را فقط بشنویم و خلاف آن را عمل کنیم که این‌گونه اعمال انحراف عاشورا و کربلا است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.