امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

باز هم ال پی جی ، باز هم انفجار و آتش سوزی

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد، امروز ساعت 10:33 در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز انفجار در یک خودروی سواری، آتش نشان های ایستگاه شماره 1 و 2 با دو دستگاه اطفائیه سبک و سنگین به محل حادثه اعزام شد..
اصغر مهدیپور سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد علت آتش گرفتن این خودروی سواری پیکان و آسیب دیدن راننده را نشت گاز اعلام کرد و گفت: جمع شدن و نشت گاز ال پی جی به داخل اتاقک خودرو موجب انفجار و آتش‌سوزی خودرو را فراهم کرده بود.

مهدیپور گفت: شدت انفجار به حدی بود که خرده شیشه های خودروی سواری تا فاصله چند متری از محل وقوع حادثه پرت شده بود و متاسفانه در این حادثه راننده خودرو سواری دچار سوختگی شد که توسط مردم به بیمارستان انتقال گردید.
سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري نجف آباد تصريح کرد: متاسفانه عده اي از شهروندان اقدام به نصب غيراستاندارد سيستم گاز مايع در خودروهای يگانه سوز خود مي نمايند که دراين امر موجب حوادث ناگواري دراين زمينه شده است .
مهدیپور تاکيد کرد: گاز مايع به دليل سنگين تر بودن از هوا قدرت انفجاري نسبت به گاز CNG دارد و حتي خطرات انفجاري آن بيشتر از بنزين است.


سرپرست سازمان آتش نشاني توصيه کرد : با توجه به اينکه شهر نجف آباد فاقد جايگاه سوخت LPG مي باشد ، شهروندان از نصب کيت LPG بر روي خودروهاي خود خودداري نموده و با نصب غيراستاندارد اين کيت سلامت جان و اموال خود و ديگران را به خطر نياندازند.
گفتني است ، سازمان آتش نشاني بارها نسبت به غيراستاندارد بودن اين گونه سوختگيري ها اطلاع رساني نموده اما متاسفانه عده اي از شهروندان با نصب غيراستاندارد اين تجهيزات و عده اي ديگر با فروش و شارژ کپسول هاي مايع به این خودروها خطرات بي شماري را براي خود و ديگران فراهم مي آورند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.