امروز: سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
   
   
   

   
   

     
     

 

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
       

 
کد خبر: 8320
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۶ ۰۸:۵۵
مهندس مهدی فاضل معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

بازشدن گره کور با اولین «چپ گرد»

بازشدن گره کور با اولین «چپ گرد»
معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد گفت:به دنبال چندین ماه پیگیری و تشکیل جلسات متعدد با مسئولان و کارشناسان مربوطه، مجوز اجرای اولین چپ گرد معروف به طرح انگلیسی در شهر نجف آباد توسط شورای ترافیک صادر و بلافاصله این طرح در تقاطع خیابان های ۱۷شهریور و شیخ بهایی عملیاتی شد تا یکی از گره های کور ترافیکی مرکز شهر باز شود.


مهندس مهدی فاضل در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به غیر متداول بودن چنین طرحی بیان داشت: «با توجه به وجود برخی مشکلات قانونی و دغدغه های پلیس راهور در این خصوص، تصویب طرح مدت زمان قابل توجهی را به خود اختصاص داد ولی در نهایت واحد امانی این معاونت تمامی زیرساخت های مورد نیاز شامل اجرای دو کنار گذر، نصب موانع ترافیکی در وسط خیابان و دیگر علائم راهنمایی را با کمترین هزینه و زمان اجرا کرد و در روز های اخیر شاهد تاثیر بسیار خوب این کار در روانی ترافیک هستیم.»
وی اضافه کرد: «در این طرح جدید، خودروهایی که از سمت چهار راه شهرداری به تقاطع وارد می شوند امکان چرخش به سمت چپ و ادامه مسیر به سمت فردوسی مرکزی و میدان حضرت امام را دارند ولی خودروهایی که از سمت ۱۷شهریور شرقی حرکت می کنند بایستی به سمت سه راه فرهنگ ادامه مسیر داده و از آن جا مجدداً انتخاب مسیر کنند که همین کار با ۲قسمت کردن ترافیک، به روانی مسیر کمک می کند.»
در شورای ترافیک شهرستان که در بیشتر موارد به میزبانی و مدیریت فرمانداری تشکیل جلسه می دهد، نمایندگانی از شورای شهر، پلیس راهور، شهرداری، فرمانداری و دیگر ارگان های مربوطه حضور دارند و پس از تصویب مصوبات مختلف، شهرداری ملزم به اجرای این تصمیمات خواهد بود.

طرح جامع ترافیک شهر تهیه خواهد شد
معاون فنی و عمرانی شهرداری در ادامه از برنامه ریزی صورت گرفته جهت تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر نجف آباد توسط یکی از شرکت های معتبر فعال در این زمینه خبر داد و گفت: «بدین منظور تاکنون جلسات مختلفی با چند شرکت بزرگ تشکیل شده و در نهایت پس از انتخاب یکی از این مجموعه ها طی فرآیندی قانونی، انجام مطالعات کارشناسی جهت تهیه طرح جامع ترافیک شهر شروع خواهد شد.»
مهدی فاضل از لحاظ شدن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در این طرح جهت رفع مشکلات ترافیکی شهر سخن گفت و اظهار داشت: «شرکت منتخب بر اساس سرشماری تردد های ترافیکی و مطالعات میدانی، پروژه های ترافیکی مختلفی را طراحی و پیشنهاد می کند که برخی همانند یک طرفه یا دو طرفه کردن مسیر ها، اصلاحات هندسی و اعمال محدودیت های تردد در بازه زمانی کوتاهی انجام شده و در خصوص برخی هم طوری برنامه ریزی می شود که امکان انجام آن ها در سال های آینده با تکمیل آزادسازی های مورد نیاز فراهم شود.»
وی در پایان گفت:‌ «مشابه تجربه انجام شده در تقاطع ۱۷شهریور و شیخ بهایی برای برخی دیگر از تقاطع های شهر نیز پیش بینی شده که در صورت صدور مجوزات مورد نیاز و در قالب طرح جامع ترافیک شهر عملیاتی خواهد شد.»
با تکمیل عملیات دو بانده کردن خیابان شریعتی حد فاصل تقاطع رجایی تا سعدی در سال گذشته، ترافیک قابل توجهی از این مسیر به خیابان آیت الله مطهری و در ادامه فردوسی مرکزی و تقاطع ۱۷شهریور و شیخ بهایی وارد می شد تا امکان ادامه حرکت در خیابان شریعتی شرقی و خیابان امام داشته باشند که همین موضوع این نقطه را به یک گره کور ترافیکی تبدیل کرده بود.

«جمعه سوم آذرماه1396»

 



+ 1
مخالفم - 0

 

بازدید: 139

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید