امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد گفت :

بودجه ای واقع بینانه و کاربردی

بودجه ای واقع بینانه و کاربردی
شهردار نجف آباد گفت: امسال نیز همانند چند سال گذشته، روند تدوین بودجه سال آینده از مسیری کارشناسی شده و همراه با برگزاری جلسات متعدد در سطح مناطق و معاونت ها گذشته و مجموعه شهرداری و شورای شهر، تلاش خواهند کرد بودجه ای واقع بینانه و غیر نمایشی تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری مهندس مسعود منتظری در حاشیه جلسه هشت ساعته مدیریت ارشد شهرداری با برخی اعضای شورای اسلامی شهر که به عنوان آخرین نشست برای چکش کاری نهایی بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شناخته می شود، بیان داشت: ضمن رعایت تمامی دستورالعمل های صادره از طرف وزارت کشور، در افزایش بودجه و موضوع درآمدهای شهرداری به صورت واقع بینانه عمل کرده ایم.»
منتظری با اشاره به ادامه وضعیت رکود در بخش ساخت و ساز مسکن و مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت: با توجه به محدود شدن شدید منابع درآمدی شهرداری ها که بعضا کلان شهرهای کشور و نقاط مختلف استان را در تامین هزینه های جاری خود با مشکل مواجه کرده، بودجه مناطق پنج گانه به صورت متوسط ۱۵درصد رشد داشته است.»
شهردار نجف آباد در قسمتی از این نشست هشت ساعته با تاکید بر رعایت واقع بینی در تدوین بودجه افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، پیش بینی درآمدها بایستی به گونه ای باشد که شهروندان را در فشار و تنگنا قرار ندهد و در عین حال با توجه بیشتر به موضوع مشارکت بخش خصوصی، امکان اجرای زیرساخت های مورد نیاز هم فراهم شود.
منتظری از بودجه به عنوان نقشه راه و تعیین کننده مسیر حرکت شهرداری در طول یک سال نام برد و ادامه داد: با مدیریت صورت گرفته، شاهد کاهش چشمگیر هزینه های جاری شهرداری در عین پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل این مجموعه بوده ایم به طوری که روند موجود تشویق مسئولان استانی و مدیران دیگر شهرداری ها را به دنبال داشته است.
سهم ۶۰درصدی عمران در بودجه ۹۷
محمد مغزی قائم مقام شهردار نجف آباد اظهار داشت: بیشتر شهرداری های کشور مطابق دستور العمل های صادره، تا ۴۰درصد از منابع درآمدی خود را به بخش عمرانی اختصاص می دهند ولی در نجف آباد طی چند سال اخیر با وجود کاهش شدید درآمد ها و سرانه درآمدی پایین، به طور متوسط ۶۰درصد از بودجه سالیانه خود را برای کارهای عمرانی در نظر گرفته است.

محمد مغزی متوسط افزایش بودجه مناطق در سال آینده را ۱۵درصد دانست و ادامه داد: با توجه به فعالیت های عمرانی خوب صورت گرفته در سال های اخیر، شهروندان خواسته های به حقی در خصوص ادامه این روند دارند که با توجه به این موضوع تلاش کرده ایم کمترین افزایش را در هزینه جاری داشته و عمده توجه را به سمت کارهای عمرانی متمرکز کنیم.
مغزی اظهار داشت: با توجه به ادامه مشکلات اقتصادی جامعه و رکود حاکم بر حوزه ساخت و ساز مسکن که زمینه ساز کاهش شدید درآمد بیشتر شهرداری های کشور شده، بیشتر منابع اختصاص پیدا کرده برای طرح های عمرانی شاخص نجف آباد از محل رایزنی های استانی و ملی تامین اعتبار شده است.
قائم مقام شهردار همچنین از کاهش یکی از مناطق در شهرداری به عنوان عاملی تاثیرگذار درکاهش بودجه جاری این مجموعه یاد کرد و گفت: حضور نمایندگان مردم در جلسات متعدد مربوط به تدوین بودجه سال آینده در سطح مناطق و معاونت های مختلف، علاوه بر فراهم کردن امکان استفاده از نقطه نظرات کارشناسی اعضای شورا، به روند بررسی و تصویب نهایی بودجه در صحن پارلمان شهری نیز کمک به سزایی خواهد کرد.

تاکید بر عدم فشار بر مردم
در این جلسه نیز تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر به بیان نقطه نظرات خود پیرامون جزئیات بودجه سال آینده و روند تدوین آن پرداختند که در این میان از برگزاری جلسات متعدد و مستمر در این خصوص در کنار انجام کار کارشناسی دقیق و نظارت و دقت ویژه تقدیر و تشکر نموده و خواستند که بودجه پس از بررسی و تکمیل به صحن شورا جهت بررسی نهایی و اعلام نظر ارسال گردد.

ایشان همچنین از این موضوع ابراز خرسندی کردند که بودجه در این چند سال گذشته با برقراری جلسات منظم در مناطق با نظارت قائم مقام شهردار برگزار گردیده و نیازهای مناطق توسط شخص مدیر منطقه و کارشناسان امر لحاظ شده و پس از آن در جلسه نهایی چکش کاری پایانی روی آن انجام و به صحن پارلمان شهری ارسال شده است.

« جلسه بودجه 20 دیماه 1396 »


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.