امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مهدی فاضل معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

پیشرفت ۹۰درصدی تقاطع شهیدان حجتی

پیشرفت ۹۰درصدی تقاطع شهیدان حجتی
معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد گفت: تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی که ساخت آن از حدود یک سال پیش با بودجه دوازده میلیارد تومانی آغاز شده، در حال حاضر بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت عدم بروز مشکل خاصی، نوروز امسال شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.


مهندس مهدی فاضل در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به اجرای ام سی در تقاطع به عنوان پیش نیاز آسفالت آن بیان داشت: عملیات رنگ آمیزی نرده ها در حال اتمام است و همزمان با آخرین مراحل نصب دیواره های پیش ساخته زیر تابلیه، در صورت مساعد بودن شرایط جوی ظرف چند روز آینده عملیات آسفالت تقاطع نیز انجام خواهد شد.


فاضل از اجرای فونداسیون تابلوهای راهنمای مسیر و آماده شدن پایه های مورد نیاز خبر داد و گفت: همزمان با تکمیل آخرین مراحل مربوط به تامین سیستم روشنایی پروژه، فضای سبز بیشتر نقاط طرح اجرا شده و در برخی قسمت ها شاهد اجرای عملیات خاکریزی به منظور فراهم کردن بستر کاشت فضای سبز هستیم.

باز کردن گره ای ترافیکی در مرکز شهر
فاضل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ترافیکی تقاطع خیابان های مطهری و ریاضی بیان داشت: با توجه به ورود همزمان ترافیک از سه محور به این نقطه، شاهد مشکلاتی برای تردد شهروندان در ساعات خاصی از روز هستیم که برای رفع این مشکل، انجام چندین اقدام به صورت همزمان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد از تعریض محدوده مقابل ساختمان جدید هلال احمر به عنوان یکی از این اقدامات نام برد و گفت: با این کار که در آستانه افتتاح رسمی این ساختمان صورت می گیرد، یک باند ترافیکی به مسیر خیابان اضافه می شود و همزمان در حال رایزنی برای ادامه این تعریض تا کوچه مجاور شبکه بهداشت و درمان هستیم.
وی اضافه کرد: همزمان با اجرای راستگرد از ریاضی به مطهری، برای حذف چند تیربرق و برخی موانع در مقابل ساختمان فرمانداری در حال رایزنی های لازم هستیم تا پروژه تکمیل شود.
تکرار چپ گرد در ریاضی
معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد از حذف ساختمان سابق بانک انصار در تقاطع خیابان های شریعتی و ریاضی به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته برای باز شدن گره ترافیکی این نقطه نام برد و خاطر نشان کرد: با آزادسازی کامل این نقطه، امکان اجرای یک دور برگردان برای بازگشت خودروها به خیابان شریعتی فراهم خواهد شد که این کار بخش زیادی از بار ترافیکی این نقطه را روان خواهد کرد.


مهدی فاضل اضافه کرد: با توجه به تجربه موفق اجرای اولین چپ گرد نجف آباد در تقاطع خیابان های شیخ بهایی و ۱۷شهریور، تکرار مسیری مشابه در خیابان ریاضی در دست مطالعه قرار گرفته تا با اخذ مجوزات قانونی، شاهد کاهش بیش از پیش مشکلات ترافیکی این نقطه باشیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.