امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس محمد مهدی فردوسی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت:

جریان علم و خلاقیت با مشارکت بخش خصوصی

جریان علم و خلاقیت با مشارکت بخش خصوصی
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد گفت: در ادامه روند شروع شده طی چند سال اخیر با محوریت ویژه برنامه های علم و خلاقیت، این مجموعه اقدامات در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی به فراتر از زیر مجموعه های سازمان و در نقاط مختلف شهر گسترش پیدا کرده است.


مهندس محمد مهدی فردوسی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به حمایت های مدیریت ارشد شهرداری، شورای شهر و هیات مدیره سازمان از این گونه برنامه ها بیان داشت: همزمان با تلاش جهت افزایش کمی و کیفی مراکزی همانند رستوران بازی های فکری کندو و شکوفه، به مراکز خصوصی فعال در این عرصه نیز کمک و مشاوره لازم برای راه اندازی چنین مجموعه هایی ارائه شده که این موضوع به ایجاد مراکز مشابهی منجر گردیده است.
در کنار فرهنگسراهای خارون و شهید محمد منتظری، کتابخانه های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نیز میزبان مجموعه برنامه های متنوعی با محوریت بازی و خلاقیت به صورت برنامه های منظم و هفتگی هستند.

تقویت خلاقیت در کانون گرم خانواده
فردوسی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای خانوادگی برنامه های خلاقیت محور با هدف تقویت بنیان های خانوادگی را جزء اهداف سازمان دانست و اضافه کرد: با فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز این عرصه، مراکز آموزشی شهرستان از مراجعه به مرکز استان و صرف وقت و هزینه قابل توجه بی نیاز شده اند.


مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد اظهار داشت: به عنوان مثال طی ماه های اخیر جشنواره های متعدد علمی و پژوهشی با عناوین مختلف و همکاری بخش خصوصی به میزبانی خانه تاریخی نوریان به عنوان اولین مکتب خانه علوم شهرستان و دیگر زیرمجموعه های سازمان برگزار شده که با توجه به استقبال خوب شهروندان و جامعه هدف پیش بینی شده، این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کاهش تصدی گری شهرداری در برنامه ها
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد اضافه کرد: میزان مشارکت دادن بخش خصوصی در برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های خلاقیت محور به شکلی صورت گرفته که تصدی گری نیروهای شهرداری به حداقل خود رسیده به طوری که در خانه تاریخی نوریان که از مهمترین مراکز میزبان چنین اقداماتی محسوب می شود، تنها یک پرسنل از ما وجود دارد و در کنار نیروی مذکور نزدیک به ده نفر از مجموعه های خصوصی فعالیت می کنند.


محمد مهدی فردوسی از برنامه ریزی صورت گرفته برای محدود کردن نقش سازمان به عنوان عامل نظارت و کنترل در ویژه برنامه های مختلف خبر داد و اظهار داشت:بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف نجف آباد با الگوگیری از روند شکل گرفته در سازمان به راه اندازی مراکز خلاقیت محور روی آورده اند که در این خصوص، کارشناسان ما خدمات مشاوره ای متعددی نیز به آن ها ارائه کرده اند.
اعلام آمادگی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد برای میزبانی از تورهای خلاقیت محور و علمی مدارس و مهدهای کودک آخرین مطلب مورد اشاره فردوسی در این گفت و گو را تشکیل می داد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.