امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی قائم مقام شهردار در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

فضاسازی روزی که مثل یک عمر بود

فضاسازی روزی که مثل یک عمر بود
رئیس هیأت مدیره سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد گفت: در آستانه پنج اسفند ماه روز ایثار و مقاومت مردم نجف‌آباد، سری جدید تابلوهای فرهنگ شهروندی با ۱۵ طرح مختلف به تشریح شاخصه های ایثارگری نجف آباد در عرصه های مختلف پرداخته است.


محمد مغزی قائم مقام شهردار در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به شهادت بیش از ۱۹۰ رزمندی نجف آبادی در پنجمین روز اسفند ماه سال ۶۲ همزمان با عملیات خیبر گفت: چهل و هفت نفر از این شهدا طی یک روز در نجف آباد تشییع و خاکسپاری شدند و در مجموع این عملیات که در جزایر مجنون اجرا شد، شهر نجف آباد بیش از ۳۳۰ شهید داشته است.
مغزی با بیان استخراج این آمار از اطلاعات ارائه شده لشکر۸ نجف اشرف، بنیاد شهید و کنگره سرداران و ۲۵۰۰ شهید نجف آباد اضافه کرد: تلاش شده با استفاده از طرح های گرافیکی جذاب، علاوه بر شناساندن روز پنجم اسفند بخش هایی از ویژگی های شاخص ایثارگری نجف آباد مانند داشتن بیش از ۱۱۰ طلبه شهید، ۸۷ سردار شهید، پنجاه معلم، ۷۵۰ دانش آموز و هفتاد دانشجوی شهید در کنار ۲۰ شهید مدافع حرم را نمایش دهیم.
6900شهید، جانباز و آزاده در یک شهر
رئیس هیأت مدیره سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد گفت: در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیش از ۲۵۰۰ شهید نجف آباد در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دیگر عرصه های دفاع از امنیت کشور بیان داشت: علاوه بر این آمار که به اندازه شهدای سه استان کشور است، در نجف آباد بیش از ۴هزار جانباز و چهارصد آزاده شناسایی شده اند.
مغزی از دیدار پنجم اسفندماه 1394 مردم نجف آباد با مقام معظم رهبری به مناسبت پنج اسفند ماه یاد کرد و ادامه داد:در نجف آباد که بیش از ۵۸۰ شهید آن طی ماه اسفند سال های مختلف به شهادت رسیده اند، یک خانواده ۴شهیدی و سیزده خانواده ۳شهیدی داریم و بیش از دویست پاسدار از نیروهای لشکر۸ نجف اشرف در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.
وی اذعان داشت: با استفاده از نزدیک به دویست تابلوی فرهنگ شهروندی که در سطح مناطق پنج گانه نصب شده، تلاش کرده ایم فضاسازی مرتبط با این مناسبت انجام گیرد.
فضاسازی شهری برای روز نجف آباد
قائم مقام شهردار نجف آباد گفت: همزمان با پنجم اسفند ماه روز حماسه و ایثار مردم نجف آباد، شهرداری ویژه برنامه های مختلفی به همت روابط عمومی و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری تدارک دیده شده که اجرای برنامه به میزبانی سالن شهروند در روز شنبه پنجمین روز اسفند ماه، شاخص ترین آن ها محسوب می شود و  این برنامه با حضور هنرمندان و روایتگران دفاع مقدس همراه خواهد بود.
مغزی از تغییر بنرهای تابلوهای فرهنگ شهروندی و فضاسازی خاص میدان حضرت امام خمینی و دیگر نقاط شهر به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا نام برد و گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه هایی نیز به میزبانی زورخانه شهدا در پارک لاله با حضور ورزشکاران باستانی برگزار شد.


وی خاطر نشان کرد: در اولین ساعات روز جمعه چهارم اسفند ماه نیز همایش پیاده روی و دوچرخه سواری با همکاری سازمان رفاهی تفریحی و تعداد دیگری از مجموعه های فعال در سطح شهر به همین مناسبت اجرا گردید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.