امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات نجف آباد

بهره برداری از تقاطع ۲۴میلیارد تومانی

بهره برداری از تقاطع ۲۴میلیارد تومانی
شهردار نجف آباد گفت: تا قبل از پایان سال جاری با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی که مراحل آزادسازی حریم و اجرای آن نزدیک به بیست و چهار میلیارد تومان هزینه داشته، رسما به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری مهندس مسعود منتظری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات نجف آباد / 19 اسفندماه / با اعلام این خبر افزود: نزدیک به ۱۰میلیارد تومان برای آزادسازی حریم طرح به صورت امتیازی، ملکی و ریالی پرداخت شده و برای مراحل اجرایی نیز اعتبار دوازده میلیارد تومانی پیش بینی شده بود که با توجه به اضافه شدن برخی هزینه ها در مواردی مانند گران شدن قیر، جابه جایی تاسیسات و ایجاد زیرساخت های خاص، پیش بینی می شود این مقدار به حدود چهارده میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
منتظری با تشکر از همکاری دستگاه های مختلف در مراحل اجرای طرح بیان داشت: دستگاه های خدمات رسان تعامل خوبی در خصوص جابه جایی تاسیسات زیرساختی داشتند و در زمینه خاکبرداری پروژه نیز شاهد همکاری قابل تقدیر لشکر زرهی ۸ نجف اشرف با توجه به تهاتر صورت گرفته در خصوص هزینه های مربوط به صدور پروانه ساختمانی دی کلینیک این مجموعه بودیم.

تصویب نقشه پروژه در شهرستان و استان
شهردار نجف آباد همچنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح به عنوان یکی از ورودی های مهم و پرتردد شهر اضافه کرد: شهرداری امکانی برای اعمال سلیقه در نقشه و جزئیات تقاطع نداشته و طرح اجرا شده از بین چندین مورد پیشنهادی در شورای ترافیک شهرستان و استان با حضور کارشناسانی از دستگاه های مختلف همچون پلیس راهور، دفتر فنی استانداری و فرمانداری انتخاب شد.


منتظری اجرای تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی را به نوعی تکمیل کننده اقدامات ترافیکی صورت گرفته در سطح شهر در قالب تعریف و اجرای رینگ های ترافیکی همچون بلوار فجر و خیابان های شریعتی، شهداء و چناران دانست و ادامه داد:حجم بالای تاسیساتی که باید جابه جا می شدند، زمان و هزینه قابل توجه و بعضا پیش بینی نشده ای از سازمان همیاری های شهرداری های استان به عنوان پیمانکار طرح گرفت که از جمله آن ها می توان به خط انتقال آب قنوات در این مسیر اشاره کرد.
استفاده از آسفالت الیافی برای اولین بار در نجف آباد و یکی از معدود تجربیات عملیاتی شده در استان دیگر موردی بود که شهردار با اشاره به آن اظهار داشت: علاوه بر این مورد که مانع از موج برداشتن آسفالت نقاط مختلف تقاطع بر اثر تردد زیاد ماشین های سنگین خواهد شد، همزمان به رفع برخی کمبودهای شهر نیز توجه شده که اجرای خط انتقال آب فضای سبز به منطقه چهار و جبران کمبود فشار در این محدوده از جمله موارد قابل ذکر محسوب می شود.

اجرای 650 هزار متر مربع آسفالت در یک تقاطع
منتظری در ادامه سخنان خود اشاره ای نیز به ویژگی های فنی تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی از نظر آمار و ارقام داشت. وی گفت: در طرح که یک هزار و سیصد و شصت و نه متر طول دارد، نزدیک به ششصد و پنجاه هزار متر مربع آسفالت در سه لایه اجرا شده و در مجموع شاهد ۱۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، هزار و پنجاه تن آرماتور بندی و بیش از ۱۰ هزار و هفتصد متر مکعب بتن ریزی بوده ایم.


شهردار از اجرای طرح با کمترین میزان از اعمال محدودیت های ترافیکی و بودن کوچکترین حادثه ای به عنوان یک امتیاز نام برد و اظهار داشت: مساحت تابلیه های ایجاد شده طرح به بیش از ۲ هزار و دویست متر مربع می رسد و با بهره برداری کامل از پروژه نزدیک به ۲۳ هزار متر مربع به فضای سبز شهری اضافه خواهد شد.
شهردار نجف آباد در ادامه این نشست مطبوعاتی به ارائه توضیحاتی پیرامون دیگر پروژه های در درست اجرای شهرداری پرداخت و در ادامه نیز مجتبی گودرزی رئیس شورای شهر و محمد مغزی قائم مقام شهردار مطالب خود را با اصحاب رسانه در میان گذاشتند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.