امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سهراب بیگدلی معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

مهربانی با لاله های شهر

با لاله های شهر مهربان باشیم
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری نجف آباد گفت: متاسفانه طی اولین تجربه کاشت گسترده گل لاله در سطح بلوار ها، معابر و میادین نجف آباد که طی روزهای اخیر رقم خورد، تاکنون نزدیک به ۶۰درصد گل های کاشته شده توسط برخی افراد کنده شده است.


سهراب بیگدلی با اشاره به کاشت ۲۶ هزار و پانصد پیاز گل لاله در ایام پایانی سال جاری بیان داشت: با توجه به ارزش ۴هزار تومانی هر پیاز گل، میزان خسارت وارده به بودجه شهرداری بدون احتساب هزینه های کارگری مربوط به کاشت و نگهداری، بیش از ۶۰میلیون تومان برآورد می شود.
معاون شهردار نجف آباد خسارت وارده را با توجه به تامین بخش عمده ای از بودجه شهرداری از محل عوارض پرداختی، متوجه شهروندان دانست و اضافه کرد: کاشت و آماده سازی این تعداد گل لاله در خزانه شهرداری نزدیک به ۳ماه زمان برد و مطمئنا هیچ کدام از گل های جابه جا شده با توجه به شرایط خاص لاله، در محل جدید کاشت خود دیگر سبز نخواهد شد.

خسارت گسترده به درختان نوپا
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری این میزان خسارت به فضای سبز شهری را در طول سال های گذشته بی سابقه دانست و اظهار داشت: همزمان تعداد قابل توجهی از دیگر گل های کاشته شده همچون رز نسترن و شمعدانی در کنار درخت هایی مانند توت، برگ بو، چنار و کاج نیز مورد تعرض افراد بی مسئولیت قرار گرفته و از چرخه فضای سبز شهری حذف شده اند.
بیگدلی بیشترین خسارت وارده با مربوط به بلوارهای ورودی شهر و فضای سبز تقاطع شهیدان حجتی دانست و اضافه کرد: در برخی بلوارها شاهد کندن یکباره پنجاه متر مربع از گل های کاشته شده بوده ایم و حتی در نقطه ای مانند تقاطع شهیدان حجتی با وجود حضور شبانه روزی دو نگهبان، به دلیل گستردگی مساحت فضای سبز امکان جلوگیری از چنین اتفاقاتی به صورت کامل فراهم نشده است.
وی با درخواست مجدد از شهروندان برای محافظت از فضای سبز شهری و زیبایی محیط شهر ادامه داد: داخل شهر مشکلات کمتری داشته ایم و در بسیاری از موارد نیز شهروندان با مشاهده چنین افرادی به آن ها تذکرات لازم را داده اند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.