امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

هوای اصفهان در مرز هشدار قرار گرفت

شبکه ایران / وضعیت آلودگی هوای اصفهان ( شنبه) به دلیل سکون در وضعیت هشدار قرار گرفت.

بابک صادقیان، رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: آلودگی هوا از بامداد امروز هر لحظه در حال افزایش بوده و عدد آلودگی اکنون به 158(AQI) و درجه بسیار ناسالم رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین شاخص مربوط به ذرات معلق زیر 10 میکرون به ویژه ذرات زیر 5/2 میکرون است که بیشتر مربوط به آلاینده های ناشی از سوخت خودروها و صنایع می شود.

رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیشترین گزارش آلودگی هوا را در ایستگاه های مستقر در بزرگراه خرازی، میدان احمد آباد و امام حسین (ع) بیان کرد.

وی وضع آلاینده های هوا را به ترتیب در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر و مبارکه نیز در حال افزایش بیان کرد و گفت: میانگین شاخص آلودگی هوا در این شهرها تا این لحظه هنوز به مرز هشدار نرسیده است.

صادقیان افزود: از طریق مدیریت بحران استانداری اصفهان به اعضای عضو کمیته اضطراری آلایندگی هوا برای اطلاع رسانی در مورد عدم تردد غیر ضرور افراد آسیب پذیر، تشدید محدودیت ترافیکی زوج و فرد و مواردی از این قبیل تاکید می شود.

وضعیت کیفی هوا براساس میزان الودگی هوا(AQI) به6 سطح شامل پاک(0 تا 50)،سالم (51 تا 100)، ناسالم(101 تا 150)، بسیار ناسالم(151 تا 200)، خطرناک (201 تا 300) و بحرانی(بالاتر از 300) تقسیم می شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.