امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی قائم مقام شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت :

هزینه 3/8 میلیاردی برای نجات فضای سبز

هزینه 3/8 میلیاردی برای نجات فضای سبز
قائم مقام شهردار نجف آباد گفت: به دنبال اختصاص ۱۲۰لیتر در ثانیه از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری که با پیگیری مسئولان شهرستان محقق شد، شهرداری نیز با اختصاص اعتبار نزدیک به سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان، بستر لازم برای تزریق پساب به شبکه آبیاری فضای سبز شهری را فراهم کرد.


محمد مغزی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به اجرای ۳۲کیلومتر لوله گذاری جهت انتقال و توزیع پساب گفت: با توجه تکمیل تدریجی شبکه فاضلاب شهری، در حال حاضر نزدیک به ۳۰ لیتر در ثانیه از پساب تصفیه خانه تحویل شهرداری شده که پس از اختلاط با حجم مشخصی از آب چاه، وارد رینگ آبیاری طراحی شده برای مناطق پنج گانه می شود.


مغزی استفاده از پساب را عاملی برای نجات فضای سبز شهری نجف آباد در شرایط خشکسالی کنونی دانست و ادامه داد: بدون این کار، امکان بحرانی شدن وضعیت آبیاری فضای سبز شهری حتی از سال گذشته نیز وجود داشت. در کاشت درختان نیز تلاش شده با استفاده از درختان مثمر و غیر مثمر سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و خشکسالی، بهترین استفاده از منابع محدود آب صورت گیرد.
شهرداری برای اجرای خط انتقال پساب، ضمن خریداری دو دستگاه ویژه جوش لوله های پلی اتیلن، تعدادی از نیروهای واحد امانی معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری و اجرایی خود را به دوره آموزشی ویژه این کار اعزام کرد تا این پروژه با کمترین هزینه ممکن عملیاتی گردد.

ضرر خروج عوارض خودرویی
معاون مالی و اداری شهرداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت بخشی از عوارض خودرویی نجف آباد در شهرهای دیگر گفت: طبق قانون شهرداری های اجازه بخشش جریمه دیرکرد یا ارائه هر گونه تخفیفی در مبلغ عوارض خودرویی را ندارند ولی متاسفانه برخی شهرهای اطراف با انجام چنین کاری، شهروندان را به پرداخت عوارض در آن شهرها تشویق می کنند که این موضوع تخلفی آشکار از سوی مدیران مربوطه محسوب می شود.


محمد مغزی با اشاره به وجود چنین پدیده ای در بسیاری دیگر از شهرهای کشور و پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری نجف آباد از طریق استانداری به منظور برخورد با چنین تخلفی اظهار داشت: قانون به صراحت مشخص کرده که عوارض خودرویی هر شهری بایستی در همان نقطه پرداخت گردد و شهرداری نیز موظف است تمامی این مبالغ را در همان شهر هزینه کند.
مغزی اضافه کرد: پرداخت عوارض خودرویی خارج از نجف آباد، علاوه بر مشکلاتی که در آینده برای مالکان خودروها به وجود خواهد آورد، مجموعه شهر را نیز از صرف اعتبار مشخصی در تامین زیرساخت های مورد نیاز، محروم خواهد کرد.

ساخت اولین مجموعه اقامتی سنتی در شهر
قائم مقام شهردار نجف آباد بیان داشت: با سرمایه گذاری چهار میلیارد تومانی بخش خصوصی و مشارکت شهرداری در قالب تامین زمین و صدور مجوزات مورد نیاز، ساخت اولین شهربازی سرپوشیده نجف آباد در کنار پارک کوهستان با ۲۵۰۰ متر مربع زیربنا و بیش از ۳۸۰۰ متر مربع پارکینگ ادامه دارد و پیش بینی می شود در سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم.


محمد مغزی اضافه کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای جذب گردشگران در طول سال و به ویژه ایام نوروز می توان به احداث و تکمیل تدریجی مجموعه هایی مانند باغ گل ها و باغ موزه اشاره کرد به طوری که با برنامه ریزی های صورت گرفته و تامین زیرساخت های مورد نیاز، امکان فراهم شدن فضای اقامتی در مجموعه باغ موزه نیز طی سال های آینده فراهم خواهد شد.


اشاره به ادامه پیگیری های برای جذب اعتبارات مورد نیاز اجرای پروژه های عمرانی شهر، آخرین مطلبی بود که معاون مالی و اداری شهرداری با بیان آن افزود: در همین راستا و پس از بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی که با صرف اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی همراه بود، اخیرا نیز دستورات لازم برای تخصیص بودجه پنج میلیارد تومانی برای احداث تقاطعی مشابه در محل میدان شهدای دانشجو، صادرشده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.