امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرآتشیار اصغر مهدی پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد / اسفند96

نجات ۲۷شهروند از حوادث اسفند
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد گفت: در آخرین ماه سال گذشته، پرسنل ایستگاه های پنج گانه سازمان طی ماموریت های اعلام شده، بیست و هفت شهروند را از خطرات مختلف نجات داده، چهار مصدوم را تحویل مراکز بیمارستانی کرده و متاسفانه پیکر یک شهروند را از داخل چاه به بیرون منتقل کردند.


سرآتشیار اصغر مهدی پور در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری بیشترین نجات یافتگان این مدت را مربوط به حبس در اماکن با هجده نفر دانست و اضافه کرد: چهار نفر از خطر اشیاء برنده، سه نفر از حوادث مربوط به تصادف و واژگونی خودرو و دو نفر هم از حبس در آسانسور نجات پیدا کرده اند و تمامی چهار مجروح این مدت نیز مربوط به حوادث خودرویی بوده اند.
مهدی پور از پانزده مورد استقرار خودروهای آتش نشانی و ایمنی در نقاط مختلف شهر طی ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال به عنوان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته سازمان نام برد و افزود: سه مورد بررسی نقشه های اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک، بررسی نقشه های معماری در دو فقره و ثبت پانزده بازدید ایمنی به منظور صدور گواهی عدم خلاف، پایان کار و ایمنی اصناف از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

رسیدگی به ۵۷ آتش سوزی و حادثه در یک ماه
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری در خصوص تعداد ماموریت های این مجموعه در اسفند۹۶ نیز گفت: طی این مدت به بیست و پنج فقره حادثه رسیدگی شده و ۳۲آتش سوزی نیز مهار گردیده که در این میان حریق در محل جمع آوری ضایعات با ۱۴ مورد وخودرو و موتورسیکلت با هشت فقره بیشترین تعداد آتش سوزی را به خود اختصاص داده اند.


اصغر مهدی پور بیشترین دلیل بروز آتش سوزی های این مدت را اتصالی برق در پنج مورد و انتقال حرارت از منبع حرارتی در چهار فقره حریق دانست و اظهار داشت: سه مورد نشت مواد نفتی در کنار دلایل دیگری مانند نشت گاز، دخالت عمدی و آتش بازی کودک هر کدام به دو مورد دیگر دلایل ثبت شده برای آتش سوزی های این مدت هستند.
بیشترین حوادث اسفند ماه سال گذشته مربوط به حبس در اماکن در هفت مورد در کنار خطر اشیاء برنده، مزاحمت حیوانات وحشی و تصادف و واژگونی خودرو هر کدام با سه مورد بوده و علاوه بر رسیدگی به دو مورد ریزش دهانه چاه و همین تعداد شکستگی علمک گاز، تک حوادثی مانند حبس در آسانسور، نشت گاز خودرو، سقوط درخت، آب گرفتگی منزل و کشف جسد در داخل چاه هم توسط پرسنل سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

ارائه آموزش های امدادی برای 5600نفر
مهدی پور پیرامون کلاس های آموزشی برگزار شده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در آخرین ماه سال گذشته گفت: در این مدت بیش از پنج هزار و ششصد نفر با شرکت در این کلاس ها، با شیوه های مهار آتش و کاهش آسیب های مربوط به حوادث مختلف آشنا شده اند که در این بین، دانش آموزان مقطع دبستان با سه هزار و پانصد نفر، مهدهای کودک با ۱۹۰۰ نفر و دبیرستانی ها با یکصد و شصت نفر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.


وی ادامه داد: تشکیل ۱۹پرونده برای ساختمان های بلند مرتبه، یک مورد اعلام اخطاریه در خصوص عدم رعایت ضوابط ایمنی ساختمان ها در کنار صدور جوابیه عدم خلاف و پایان کار برای ساختمان های بلند مرتبه در شانزده و پنج مورد از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این مدت هستند.
در بین مناطق پنج گانه شهرداری، مناطق یک و دو با ۱۹ و ۱۲ حریق و حادثه بیشترین مورد را طی اسفند ماه به خود اختصاص داده اند و مناطق پنج، سه و چهار نیز با به ترتیب ۱۰،۹ و هفت مورد در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.