امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

13 هزار و 500 واحد مسکونی در بافت فرسوده اصفهان احداث شده است

اصفهان- ایرنا- مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان گفت: تاکنون در استان بیش از 13 هزار و 500 واحد مسکونی با بیش از 148 میلیارد ریال تسهیلات در بافت های فرسوده احداث شده است.

به گزارش عصر یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی بافت فرسوده اصفهان،ˈغلامرضا عمرانیˈ اظهار کرد: با توجه به اهمیت احیاء بافت های فرسوده شهری، دولت برای حمایت و ارتقای امنیت اجتماعی و فرهنگی مناطق فرسوده و قدیمی اقدام به ارائه تسهیلات برای احداث واحدهای مسکونی و شهرداری ها اقدام به تخفیف پنجاه درصدی هزینه صدور پروانه می کنند.

وی افزود: بعنوان نمونه کشوری، نوسازی محله نوید نجف آباد به روش تجمیع و تفکیک مجدد اراضی و به صورت الگوی مشارکت مردمی در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان با تاکید بر تعامل دستگاههای اجرایی و مردم و ساکنین بافت های فرسوده گفت: تنها راه نجات بافت های فرسوده و ارتقای امنیت در محلات قدیمی مشارکت مالکان و حمایت دولت و شهرداری ها ست.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان بیش از هفت هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که باید بر اساس قانون برنامه کشور سالانه 10 درصد از این بافت ها احیاء و ساماندهی شود که هزینه این احیاء و ساماندهی بیش از 10 میلیارد تومان برای هر هکتار بر آورد شده است .

وی گفت: اگر تعامل بین مردم و دستگاههای اداری کشور برقرار نشود در آینده نه چندان دور این گونه بافت ها تبدیل به خرابه هایی می شود که راه برگشتی به سوی آبادانی نخواهند داشت.

عمرانی به روش مداخله در احیاء بافت فرسوده محله همت آباد اصفهان اشاره کرد و افزود: این محله با وجود شاخص های فرسودگی که شامل ریزدانگی، عرض کم معابر، فرسودگی بناها که از شاخص ترین و بارز ترین عوامل بافتهای فرسوده شهری می باشد و همچنین از لحاظ شهرسازی مشکلات عدیده ای را برای ساکنین و خدمت رسانی مطلوب ایجاد کرده بود و مقرر شد با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با روش تفکیک مجدد اراضی نوسازی شود .


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.