امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

حمایت شهردار اصفهان از قطار نجف آباد

حمایت شهردار اصفهان از قطار نجف آباد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری ، سه شنبه پنجم تیرماه، دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان میزبان شهردار نجف آباد در جلسه مترو نجف آباد _اصفهان در دفتر خویش بود.


در این جلسه که با حضور مهندس مجتبی گودرزی رئیس شورای اسلامی شهر ،مهندس مسعود منتظری شهردار نجف آباد ، محمد مغزی قائم مقام، مهندس فاضل معاون امور زیربنائی و حمل و نقل شهری ، رضایی مدیرارتباطات و بین الملل شهرداری نجف آباد، زندآور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و مهندس صلواتی معاون حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان همراه بود، نوروزی در سخنانی از پیشرفت شهرهای اطراف اصفهان به عنوان عاملی برای آبادی بیشتر مرکز استان نام برد و گفت: کار قطار حومه ای در نجف آباد نسبت به دیگر نقاط استان جلوتر است و تاکید دارم که شهرداری نجف آباد هر چه زودتر کار را به فاز عملیاتی برساند.
در نشست مشترک شهردار اصفهان و شهردار نجف آباد ، دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان با تاکید بر تکمیل هر چه سریعتر مراحل نهایی مطالعات قطار حومه ای نجف آباد، بر آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود برای اجرای توافقات صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد.
نوروزی با اشاره به سوابق درخشان نجف آباد در عرصه های مختلف و تغییرات مثبت صورت گرفته در مدیریت این شهر طی سال های اخیر اضافه کرد: تکمیل قطارهای حومه ای، تاثیر قابل توجهی در کاهش مشکلات کلان شهر اصفهان و توسعه پایدار و همه جانبه استان خواهد داشت. بیش از ۱۰۷شهر استان بایستی تعامل و همکاری بهتری در راستای حل مشکلات موجود داشته باشند.


وی در پایان با اشاره به اختصاص یک سوم از بودجه سالیانه شهرداری اصفهان به موضوع مترو و متوسط هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای هر کیلومتر از این شبکه اظهار داشت: البته در مورد قطار شهری نجف آباد که راه اندازی آن تاثیر بسیار زیادی در توسعه این شهر و مراکزی همچون دانشگاه آزاد واحد نجف آباد خواهد داشت، بخش قابل توجهی از مسیر از روی زمین تعریف شده که این موضوع هزینه و مدت زمان اجرا را کاهش خواهد داد.
تکمیل آزادسازی مسیر قطار نجف آباد
شهردار نجف آباد، ضمن تشکر و قدردانی از دکتر نوروزی در خصوص پیگیری و جدیت این طرح با اشاره به انجام آخرین مراحل مربوط به اجرای این خط توسط مشاور سرمایه گذار بخش خصوصی اظهار داشت: تقریبا تمامی حریم مورد نیاز پروژه آزادسازی شده و طی توافق صورت گرفته با دانشگاه آزاد نیز نزدیک به هجده کیلومتر از زمین های این مجموعه به احداث دپوی مقصد اختصاص داده شده است.


منتظری از توافق با آب منطقه ای جهت عبور بخش زیادی از خط از کنار کانال آب موجود در مسیر خبر داد و افزود: طبق توافق نامه تنظیم شده با راه آهن که مورد تاکید ویژه وزیرمحترم راه و شهرسازی نیز قرار دارد، انجام کارهایی مانند تکمیل آزادسازی ها، احداث ایستگاه ها و زیرسازی مسیر با شهرداری های مبدا، مقصد و طول مسیر و همکاری بخش خصوصی خواهد بود و راه آهن نیز احداث خط ریلی، تامین واگن ها و بهره برداری مسیر را عهده دار خواهد شد.
شهردار نجف آباد ادامه داد: در انجام مراحل مختلف کار دنبال این نبوده ایم که باری بر دوش شهر اصفهان اضافه کنیم بلکه با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و همزمان با هدف پوشش شهرهای غرب استان، علاوه بر پیش بینی برخی ایستگاه ها در نجف آباد، برای نقاطی نیز زیرساخت پارک سوار را پیش بینی کرده ایم تا شرایط بهتری برای استفاده شهروندان فراهم گردد.
پخش کلیپی از آخرین مراحل مطالعاتی پروژه قطار حومه ای نجف آباد و شاخص ترین پروژه های عمرانی این شهر طی سال های اخیر دیگر بخش این جلسه بود که همزمان با آن مهندس منتظری ضمن دعوت از شهردار اصفهان برای حضور در نجف آباد، اعلام کرد: کارهای بسیار خوبی در زمینه گردشگری انجام شده که با تعامل سازنده با شهرداری اصفهان و دیگر نقاط استان، امکان جذب بیشتر گردشگر در مجموع استان وجود خواهد داشت.
دورنمای توسه پایدار نجف آباد
در قسمتی از این جلسه نیز مشاور ، خلاصه ای از نتایج بیش از دو سال مطالعه بر روی جزئیات پروژه را به صورت تصویری برای حاضرین تشریح کرد. احداث مسیر ۲۹کیلومتری این پروژه ، تامین ناوگان اولین سال فعالیت آن، مجموع بودجه طرح و درصد عمرانی و تامین تجهیزات خط هزینه موارد مورد اشاره مشاور بود.


حدود ۲۲ کیلومتر مسیر از ایستگاه دانشگاه آزاد تا حوالی سه راهی درچه به عنوان مسیر مربوط به نجف آباد و شهرهای واقع در مسیر شناخته شده و بقیه آن در حوزه استحفاظی اصفهان انجام می گردد.
در این طرح که مطالعات آن بر اساس افق سال 1430 انجام گرفته، هجده کیلومتر روی زمین اجرا شده و به ترتیب ۸ و ۳کیلومتر دیگر نیز در قالب عبور از روی سازه های مرتفع و زیرزمینی احداث می گردد.
دانشگاه آزاد، میدان آزادگان، میدان تره بار سابقه نجف آباد، گلدشت، کهریزسنگ و کوشک از جمله ایستگاه های در نظر گرفته شده برای قطار حومه ای نجف آباد به اصفهان هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.