امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید از وضعیت ساماندهی قنات شیربچه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، شنبه دهم شهریورماه، محمد مغزی قائم مقام شهردار به اتفاق مهندس فاضل معاون امورزیربنائی و حمل و نقل شهری و تنی چند از مدیران ستادی و مرتبط بازدیدی از وضعیت ساماندهی قنات شیربچه بعمل آورد.
ساماندهی قنات شیربچه در خیابان شریعتی حدفاصل تقاطع فارابی تا میدان بسیج به طول نزدیک به هشتصد متر صورت می پذیرد که طی آن ضمن احیاء مسیر قنات به عنوان جاذبه ای تاریخی و گردشگری، در هفت متر از حریم قنات نیز دو مسیرپیاده روی و دوچرخه سواری به همراه دو باند یک و نیم متری فضای سبز اجرا خواهد شد.


لاشه چینی دیواره های جوی انتقال دهنده آب قنات در این محدوده و لایروبی همزمان مسیر صورت می گیرد ، پیش از این، پل های غیر استاندارد و بعضاً فرسوده ساخته شده بر روی مسیر قنات در پاره ای موارد به پارکینگ شخصی یا بخشی از مغازه افراد تبدیل شده بود که این موضوع علاوه بر زشت کردن چهره شهر و ایجاد برخی مزاحمت ها برای تردد دیگر شهروندان، احتمال بروز حوادث مختلف را هم افزایش داده بود که در پروژه در حال اجرا، بهسازی و ساماندهی پل ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.
بر اساس نیاز شهروندان در این محدوده، پل های یک شکل و استاندارد اجرا خواهد شد که این کار مشکل آبگرفتگی در دهنه پل های قدیمی این محدوده طی بارندگی های سالیانه را نیز برطرف خواهد کرد.
همکاری بهره برداران قنات در اجرای طرح، سبب افزایش ایمنی تردد در باند جنوبی خیابان شریعتی با توجه به بهسازی و تکمیل جوی و جدول آن را سبب خواهد شد.
ساماندهی طولانی ترین پیاده روی خاکی شهر و بهسازی مسیر قنات شیر بچه، در حال حاضر به خوبی و با استقبال قابل توجه شهروندان در حال انجام است.
تا پیش از این شهروندان برای پیاده روی در باند جنوبی خیابان شریعتی مجبور به ورود به خیابان و پذیرش خطرهای احتمالی بودند ولی با تکمیل این طرح علاوه بر حل مشکل مذکور، تمامی مسیر قنات در این محدوده به صورت روباز اجرا شده و در چندین نقطه نیز با اجرای راه پله های کوتاه، امکان دسترسی شهروندان به آب قنات نیز جهت مصارف جزئی فراهم خواهد شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.