امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس احمدی معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

راه اندازی سامانه موقعیت یابی آنی نجف آباد(سمآن)

معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد خبر از راه اندازی سامانه موقعیت یابی آنی نجف آباد(سمآن) داد و در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری در اینخصوص افزود: امروزه ایجاد یک سیستم تعیین موقعیت سریع و دقیق در جهت تسهیل مدیریت شهری و سرویس دهی هرچه بهتر به شهروندان امری اجتناب ناپذیر است، در راستای این امر بسیاری از کشورها، ایستگاههای مختصات دار در سطح ملی یا منطقه ای پیاده سازی کرده اند که به گیرنده های ماهواره ای و سیستم های ارتباطی مخابراتی مجهز می باشند و به صورت 24 ساعته اطلاعات را دریافت و ثبت می نمایند و امکان استفاده کاربران را در هر ساعت از شبانه روز مقدور می سازند.

مهندس سید محمد ابراهیم احمدی گفت : واحد GIS ونقشه برداری معاونت شهرسازی شهرداری نجف آباد با هدف استفاده از قابليت¬هاي سيستم تعيين موقعيت جهاني در جهت فراهم نمودن امکان برداشت آنی مختصات نقاط در سطح شهر در يک سطح مبناي واحد با دقت یک تا دو سانتيمتر برای کاربردهای شهرسازی، عمرانی و همچنین یکپارچه سازی برداشت اطلاعات مکانی در کلیه پروژه های نقشه برداری، سامانه تعيين موقعيت آنی کينماتيک ( Real Time Kinematic- RTK) را با احداث یک ایستگاه دائمی و دو دستگاه GPS ایستگاهی راه اندازی نمود. استفاده از تکنیک های اندازه گیری RTK به این معنی است که می توان با استفاده از مشاهده های کوتاه مدت به تعیین موقعیت فوری با دقتی بسیار خوب دست یافت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری افزود :ایستگاه دائمی که به عنوان ایستگاه زمینی مشاهدات ماهواره ای به کار گرفته می شود و تجهیزات مربوطه به صورت دائمی بر روی آن نصب شده و قادر است در بازه زمانی کوتاهی از طریق ارتباطات رادیویی، و یا اینترنتی تصحیحات محاسبه شده بر اساس مشاهدات خود را برای گیرنده های ماهواره ای متحرک و مستقر بر نقاط مجهول Rover ارسال نماید. بدین ترتیب موقعیت ایستگاه مجهول با دقت بالایی بدست خواهد آمد.

این سامانه باعث ایجاد تحول در حوزه اطلاعات مکانی و برداشت های نقشه برداری می گردد از جمله: برای به روز رسانی نقشه ها، عملیات عمرانی، شهرسازی و نقشه برداری توسط شهرداری، پیمانکاران و سایر سازمان های مرتبط در شهرستان نجف آباد قابل استفاده می باشد.
درپایان مهندس احمدی مزايای استفاده از این سامانه را بدین شرح عنوان داشت :
1- پوشش كامل منطقه
2- دسترسی به دقت سانتیمتری در حداقل زمان ممكن
3- به روز نگهداشتن نقشه های شهری
4- كاهش هزينه
5- بهبود صحت برداشت های نقشه برداری
6- توانايی برداشت آسان مرزهای طبيعی نامنظم به عنوان يك عمليات كنترلی بسيار دقيق
7- سریع ، دقیق و آسان جهت بکارگیری توسط نقشه برداران


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.