امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

کتاب "سربلند" در آئین افتتاح اردوهای راهیان نور نجف آباد رونمایی می‌شود

کتاب "سربلند" در آئین افتتاح اردوهای راهیان نور نجف آباد رونمایی می‌شود
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: در مراسم افتتاح اردوهای دانش آموزی راهیان نور کتاب ۵ جلدی "سربلند" زندگی نامه شهید محسن حججی و شعری با عنوان "شکوه چشمان تو" ویژه پایه دوازدهم تحصیلی رونمایی می‌شود.

به گزارش تسنیم از اصفهان، سرهنگ محمد ادیب در جمع خبرنگاران با اشاره به آیین افتتاحیه سراسرس اردوهای نور دانش‌آموزی اظهار داشت: این آیین همزمان با نخستین مرحله اعزام کاروان‌های راهیان نور سال تحصیلی 98-97 به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.
وی افزود: اعزام سراسری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی کشور با اعزام دانش‌آموزان دختر سه استان اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری به مناطق عملیاتی غرب کشور و با شعار "ما تا آخر ایستاده‌ایم"، اجرایی می‌شود.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی پانزدهم مهر ساعت 7 و نیم صبح در جوار مزار شهید مدافع حرم محسن حججی در نجف‌آباد برگزار می‌شود، گفت: در آیین افتتاحیه، مقامات کشوری و استانی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور حضور دارند.
وی ادامه داد: علت انتخاب مزار شهید حججی به عنوان مرکز اعزام کاروان دانش‌آموزی راهیان نور و مراسم افتتاحیه، تجلیل از مقام این شهید بزرگوار است.
رونمایی از کتاب "سربلند" و "شعری در کتاب ادبیات فارسی پایه دوازدهم" در مراسم افتتاحیه
ادیب تصریح کرد: در کتاب ادبیات فارسی پایه دوازدهم برای تجلیل از این شهید بزرگوار شعری با عنوان "شکوه چشمان تو" گذاشته شده است که فردا رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به رونمایی کتاب دیگری به نام "سر بلند" در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی اظهار داشت: این کتاب در 5 جلد تالیف شده که همزمان با اعزام اولین کاروان راهیان نور، رونمایی می‌شود.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهید حججی الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان و نوجوانان است و به همین علت مزار این شهید بزرگوار به عنوان قرارگاه مرکزی برای اجرای افتتاحیه کاروان راهیان نور دانش‌آموزی انتخاب شد.
اعزام 30 کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به غرب کشور
وی افزود: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در دو نوبت انجام می‌شود و گروهی به مناطق عملیاتی غرب کشور و گروهی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.


ادیب با بیان اینکه 30 کاروان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند، گفت: 18 کاروان روز پانزدهم مهر اصفهان را به مقصد غرب کشور کردستان ترک خواهند کرد.
اعزام دانش آموزان سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری از مزار شهید حججی انجام می‌گیرد: 6 دستگاه اتوبوس از اصفهان، 3 دستگاه از استان یزد و 9 دستگاه اتوبوس از استان چهار محال بختیاری، اصفهان را به مقصد غرب کشور ترک می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور، بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی و پرورشی در سطح آموزش و پرورش است که با همکاری آموزش و پرورش و بسیج مستضعفان برگزار می‌شود
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان افزود: هزینه دریافتی از دانش‌آموزان اردوهای راهیان نور در سال‌های گذشته 50 هزار تومان بود ولی امسال به 70 هزار تومان افزایش یافت. مابقی هزینه‌‌ها توسط سازمان‌های ذیربط پرداخت می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.